آرشیو شنبه ۲۱ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۵۱۴۹
بین الملل
۲۷

گزیده اخبار

اعتراض به مرگ جوان سیاه پوست امریکایی

مرگ مشکوک جوان سیاه پوست که در بازداشت نیروی پلیس امریکا بود، خشم ساکنان جونزبورو در ایالت آرکانزاس این کشور را برانگیخت. «چاویس کارتر» جوان 21 ساله امریکایی در پشت خودروی نیروی پلیس بر اثر اصابت گلوله به ناحیه سر کشته شد.

بازداشت 75 معترض در شیلی

پلیس شیلی در سانتیاگو پایتخت این کشور به منظور مقابله با دانشجویان تظاهرکننده که اقدام به آتش زدن سه اتوبوس شهری کرده بودند به شلیک گاز اشک آور و ماشین های آب پاش متوسل شد؛ در جریان آن 75 تن بازداشت شدند. دانشجویان شیلیایی مدت ها است به منظور اعلام خواسته های خود برای اصلاحات گسترده از جمله تحصیلات دانشگاهی رایگان و بالابردن کیفیت آموزش عالی در این کشور دست به تظاهرات می زنند.

اتخاذ تدابیر امنیتی در اطراف سفارتخانه عربستان در یمن

به دنبال افزایش خشونت ها در صنعا پایتخت یمن نیروهای این کشور تدابیر شدید امنیتی در اطراف سفارت عربستان اتخاذ کردند. این تدابیر امنیتی به دنبال حوادث اخیر در یمن و ربوده شدن عبدالله الخالدی، معاون کنسول عربستان در یمن انجام می شود.

هشدار رئیس جمهور بلاروس به لیتوانی

بلاروس که در پی تعرض هواپیمای سبک سوئدی، دو فرمانده نیروی هوایی خود را برکنار و سفیر و دیپلمات های سوئدی را هم اخراج کرد، این بار از کشور لیتوانی که اجازه استفاده از آسمان خود برای این تعرض را داده بود، انتقاد کرد. ماه گذشته یک فروند هواپیمای سبک سوئدی با عبور از فضای لیتوانی و ورود به آسمان بلاروس اقدام به پرتاب بیش از 870 عدد عروسک خرسی کوچک با شعارهایی در حمایت از حقوق بشر در اطراف شهر مینسک پایتخت این کشور کرد.