آرشیو شنبه ۲۱ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۵۱۴۹
دین و اندیشه
۱۲

حجت الاسلام میرباقری بیان کرد:احیای قلب در شب قدر مهم تر از بیدار ماندن است

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی، احیای قلب در شب های قدر را بسیار مهم تر از بیدار ماندن در این شب ها عنوان کرد و گفت: باید در این شب به خداوند قول داد تا در مسیر الهی قدم بگذاریم.

حجت الاسلام سید محمد مهدی میرباقری در سخنرانی خود در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان این که کسانی که پا به محیط ولایت می گذارند دست شیطان به آنها نمی رسد و از نجاسات، شرک و گناهان رذیله پاک می شوند، افزود: در روایات آمده است که وقتی شیطان این زیبایی های انسان را می بیند برای آلوده کردن او حرکت می کند.

وی ابراز داشت: شب قدر، شبی است که قرآن، حقایق آن و درب های غیب و انوار هدایت در معرض و دسترس انسان است و کسی که وارد شب قدر شد قلبش نسبت به قرآن نورانی می شود و چشم های دلش باز خواهد شد.

شب قدر به احترام امام زمان(عج) باقی است و این سفره جمع نشده است، چرا که اگر بساط شب قدر جمع می شد، قرآن هم بالامی رفت و دیگر کسی به حکمت قرآن دست نمی یافت. برای قدم گذاشتن به رضوان الهی در جامعه کبیره اینگونه آمده است که انسان باید در وادی ولایت سیر کند و آخر ولایت امیرالمومنین(ع) رضوان الهی و هدایت های قرآن است. وی یادآور شد: شب قدر شب نجات از دام شیطان و دشمنان امام علی(ع) است که در این صورت رفاه و امنیت و آرامش برای انسان به دنبال خواهد داشت و در واقع شب قدر شب ورود به بهشت است و باید در این شب به خداوند قول داد تا در مسیر الهی قدم بگذاریم.