آرشیو شنبه ۲۱ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۵۱۴۹
ورزشی
۲۵

لشگری از ایران روی تشک!

کم تجربه اما امیدوار

همه چیز برای افتخار آفرینی احسان لشگری مهیاست و هیچ بهانه ای هم قابل قبول نیست. در 84 کیلوگرم کشتی آزاد، روس ها با آنزور اوریشف که کشتی گیر خیلی قدرتمندی نیست به لندن آمده اند و این وزن جزو ضعیف ترین اوزان تیم ملی آنهاست.

در عوض یک کشتی گیر روسی الاصل برای آذربایجان به نام شریف شریف اف روی تشک می رود؛ کسی که مدال طلای جهان را دارد و در مسابقات جام جهانی باکو هم احسان لشگری را شکست داده است.

به غیر از این 2 نفر، اغلب بزرگان 84 کیلوگرم مقابل احسان لشگری شکست خورده اند و این یعنی نماینده قزوینی تیم ملی ایران می تواند با اتکا به قدرت بدنی بالای خود تا روی سکو پیش بیاید. مهم ترین نقیصه احسان لشگری جاماندن در رفت و برگشت هاست که ممکن است با یورش متقابل حریف به اصطلاح جا بماند.

ابراهیم آلاتوف اوکراینی و قهرمان جهان در سال 2006، جک هربرت نایب قهرمان جهان از امریکا، زائوریک سوضیف قهرمان ازبکی جهان، یوسف عبدالسلام اف نایب قهرمان المپیک پکن از تاجیکستان همگی مدعیان سرشناس این وزن هستند که اغلب آنها سابقه شکست مقابل لشگری را دارند و باخت آنها به هیچ وجه دور از تصور نیست.

فراموش نکنید که در دوره قبل المپیک، میندورا شویلی از گرجستان در عین ناباوری طلای المپیک را به سینه زد پس هر اتفاقی ممکن است در مسابقات این وزن بیفتد و ترکیب سکو را عوض نماید.