آرشیو چهارشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۲۰۲۸۳
اخبار کشور
۳

معاون اول رئیس جمهور خبر داد: مهلت یک ساله برای وام های کشاورزان و دامداران زلزله زده

معاون اول رئیس جمهور از استمهال یک ساله وام های کشاورزان و دامپروران آسیب دیده خبر داد و اظهار کرد: سود این یک سال را نیز دولت تقبل کرده است.

محمدرضا رحیمی با تاکید بر اینکه مسکن از همین فردا مشغول بررسی پرونده ها و اعطای وام به آسیب دیدگان خواهد شد گفت: اگر در حین خدمات رسانی و بازسازی هرگونه مشکلی بوجود بیاید، این کارگروه مجددا جلسه ای تشکیل می دهد و در جهت رفع مشکلات تصمیماتی را اتخاذ می کند.

وی تاکید کرد: ساختمان برخی بیمارستانهای تازه ساز نیز در این زلزله آسیب دیده اند که نشان دهنده کوتاهی پیمانکار ساخت این بیمارستانها بوده است و تصمیم گرفته شد با پیگیری وزارت بهداشت شکایتی علیه آنان تنظیم و موضوع پیگیری شده و نتیجه به اطلاع مردم استان آذربایجان شرقی خواهد رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رحیمی یکی از مصوبات جلسه کارگروه مربوط به مناطق زلزله زده را اعطای مبلغ 1 میلیون تومان به خانواده های آسیب دیده عنوان کرد و گفت: این مبلغ به صورت بلاعوض و به فوریت برای تامین معیشت و سروسامان دادن اولیه به زندگی خانواده های آسیب دیده اعطا می شود تا کمکی برای بازگشت به شرایط عادی زندگی باشد.

وی افزود: مبلغ دو میلیون تومان دیگر نیز به شکل بلاعوض و به عنوان هدیه ای از سوی دولت به خانواده هایی داده می شود که دچار آسیب شده اند و منازل آنان خسارات چندانی ندیده و با مبلغ کمی قابل تعمیر و بازسازی است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه برخی از خانه ها دچار آسیب های جدی شده اند، اظهار داشت؛ برای این خانواده ها مبلغ 12 میلیون و پانصد هزار تومان وام با سود 4 درصد در نظر گرفته شده و مابقی سود این تسهیلات توسط دولت پرداخت می شود.

رحیمی اضافه کرد: دولت تمام توان خود را بکار گرفته است و ای کاش شرایط به گونه ای بود که دولت می توانست این 4 درصد سود را نیز خود بپردازد.

وی افزود: دولت به کشاورزان و دامپروران آسیب دیده که وام گرفته اند یک سال مهلت باز پرداخت داده و سود این یک سال را هم تقبل کرده است.