آرشیو چهارشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۲۰۲۸۳
اخبار کشور
۱۴

آیت الله مکارم شیرازی: قدس موضوعی حیاتی برای جوامع اسلامی است

آیت الله مکارم شیرازی بر شرکت آحاد مردم در راهپیمایی روز قدس به عنوان روز مهم فریاد اعتراض علیه اشغالگران صهیونیست تاکید کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، این مرجع تقلید در دیدار با رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد: قدس موضوعی حیاتی برای همه جوامع اسلامی و سرنوشت ساز در تاریخ امت است.

وی گفت: روز قدس باید روز اعتراض همگانی بر ضد اشغالگران اسرائیلی در تمام دنیای اسلام و حتی خارج از آن باشد.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: ماهیت اسرائیل برای مردم دنیا روشن است و به کسانی هم که در تردید بودند ثابت شده است که دولتی زورگو، غاصب و متجاوز و ابزاری برای منویات فاسد قدرت های زورگوی دنیاست. وی با بیان اینکه شرکت در راهپیمایی روز قدس به نحوی واجب محسوب می شود از آحاد مردم دعوت کرد در راهپیمایی این روز شرکت کنند.

آیت الله مکارم شیرازی همچنین با اشاره به حوادث سوریه گفت: شک نداریم و همه دنیا هم می دانند که این حرکات اسرائیلی است که در سوریه انجام می شود.

آیت الله مکارم شیرازی با انتقاد شدید از کمک برخی دولتمردان منطقه به اسرائیل در موضوع سوریه آنان را نادان و بی اطلاع و پادوی آمریکا و اسرائیل خواند و گفت: آنها نمی دانند که سوریه به خاطر قرار داشتن در خط مقدم مبارزه این ضربات را می خورد و فشار بر سوریه، مقدمه فشار بر آنها و دیگران است.