آرشیو چهارشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۲۰۲۸۳
اخبار کشور
۱۴

میرقلی خان: حقوق بشر در دیپلماسی آمریکا بی معناست

شهرزاد میرقلی خان گفت: بسیاری از مردم بی گناه در زندان های وحشتناک و مخوف آمریکا وجود دارند که نشانه وجود نداشتن حقوق بشر در آمریکا است.

شهرزاد میرقلی خان، در خصوص مدت زمان و وضعیت خود در زندان های آمریکا اظهار داشت: من به مدت 5سال در زندان های مخوف آمریکا در شرایط بسیار وحشتناکی زندانی بودم که سه سال ابتدای آن از لحظات مرگبار بود که به سختی و بیماری های متفاوتی که به من تحمیل شد، گذشت.

وی در مورد اجرای حقوق بشر در آمریکا خاطرنشان کرد: حقوق بشر در آمریکا اصلاتعریف نشده و بی معناست که ملزم به اجرای آن باشند و مردم بی گناه فراوانی در زندان های آمریکا در رنج هستند.

میرقلی خان با اشاره به شرایط بد زندان ها در آمریکا تصریح کرد: در جایی که من زندانی بودم بسیاری از مجرمان سابقه دار مواد مخدر و قاتلان حضور داشتند که باعث آزار و اذیت من می شدند و هنگامی که به شرایط موجود اعتراض می کردم، افراد بیشتری از قاتلان و مجرمان را به سلول می فرستادند تا در حد مرگ پیش بروم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی با مهم خواندن نقش ایران در آزادی خود گفت: حمایت های بی دریغ مقامات ایران و بخصوص دفتر رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهور باعث قوت قلبی به من برای مقابله با سختی ها و مشکلات بود که خالصانه از همه دست اندرکاران این امر تشکر می کنم.