آرشیو چهارشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۲۴۷۰
سیاست
۳

سرمقاله نیویورک تایمز: تل آویو به لفاظی های خود پایان دهد

یک روزنامه امریکایی در سرمقاله خود با اشاره به لفاظی های رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران گزارش داد اقدام نظامی علیه ایران یک سهل انگاری است که نه تنها نتیجه یی ندارد بلکه حمایت های بین المللی را به سوی ایران سوق می دهد.

فارس به نقل از نیویورک تایمز گزارش داد در حالی که «ایهود باراک» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه هفته گذشته در «رادیو اسراییل» اعلام کرد ایران پیشرفت های چشمگیری در جهت دستیابی به قابلیت تسلیحات هسته یی به دست آورده است، هیچ گونه شواهدی مبنی بر اینکه ایران در نقطه تولید سلاح است، وجود ندارد و مقامات دولت اوباما وجود چنین گزارشی را تایید نمی کنند و اصرار دارند ایران در شرف دستیابی به سلاح هسته یی نیست.

نیویورک تایمز این گونه ادامه داد که اقدام نظامی یک راه حل سریع نیست، حتی حمله هوایی نیز تنها برای مدت کمی می تواند برنامه هسته یی ایران را به تعویق بیندازد و این مساله تنها حس همدردی با ایران را در داخل و خارج از این کشور برمی انگیزاند، اجماع کنونی برای تحریم ها و تنبیه های کنونی علیه ایران را از بین می برد و خشونت کنونی جامعه بین الملل علیه «بشار اسد» پس از حمله به ایران متوجه اسراییل می شود. بر اساس این گزارش، بسیاری از مقامات سابق اسراییل مخالفت خود را صریحا با اقدام نظامی علیه ایران اعلام کرده اند و نظرسنجی ها نشان می دهد بسیاری از ساکنان اسراییل نیز با اقدام یکجانبه علیه ایران مخالف هستند. نیویورک تایمز در پایان گزارش خود این گونه نتیجه گیری کرد که هنوز زمان برای تقویت دیپلماسی وجود دارد و بهترین راهکار این است که قدرت های مهم جهان با یکدیگر متحد بمانند و سران اسراییلی از سخن گفتن درباره جنگ (علیه ایران) رها شوند.