آرشیو چهارشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۲۰۲۸۳
اخبار اقتصادی
۴

با تشدید بحران اقتصادی غرب صورت گرفت

اخراج هزاران کارگر موتورولاو ورشکستگی شرکت هواپیمایی ایتالیا

با تشدید بحران اقتصادی در غرب موج فزاینده اخراج هزاران کارگر از کارخانه ها و ورشکستگی بانکها و شرکت های هواپیمایی در اروپا و آمریکا ادامه دارد.

بر همین اساس شرکت تولیدکننده تلفن همراه موتورولااز تصمیم خود برای اخراج چهار هزار تن از کارکنان خود با هدف بازگشت به سوددهی مجدد خبر داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، مسئولان موتور جستجوگر گوگل که مالکیت بخش تولید تلفن همراه شرکت موتورولارا بر عهده دارند اعلام کردند که بدنبال ضررهای مالی اخیر این شرکت، چهار هزار تن از کارکنان موتورولامعادل بیست درصد نیروی کار خود را از کار بیکار خواهند کرد.

موتورولابا تعطیل کردن یک سوم از دفاتر خود در سراسر جهان، تا دویست و هفتاد و پنج میلیون دلار در هزینه ها صرفه جویی خواهد کرد. موتورولادر چهار سال گذشته با ضررهای مالی مداوم مواجه بوده است.

از سوی دیگر با وخیم تر شدن بحران اقتصادی در ایتالیا، شرکت هواپیمایی ویندجت این کشور در آستانه ورشکستگی قرار گرفت و تمام پروازهای خود را لغو کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر از رم، لغو ناگهانی پروازهای این شرکت هواپیمایی که مقر آن در جزیره سیسیل است، هزاران مسافر را در فرودگا ه های ایتالیا و دیگر کشورهای جهان سرگردان کرده است.

یکی از مسافران این شرکت هواپیمایی که در فرودگاه لئوناردو داوینچی رم بود گفت: وضعیت بسیار دشواری است، واقعا شرم آور است که ما را به حال خودمان رها کرده اند.

این شرکت اعلام کرده به علت مشکلات مالی قادر به خرید سوخت برای ناوگان هوایی خود نیست. یکی دیگر از مسافران سرگردان در فرودگاه کاتانیا ایتالیا گفت: چرا هزینه عبور از بحران فقط باید بر روی دوش ما باشد.

شماری از کارکنان این شرکت در فرودگاه کاتانیا در کنار مسافران خشمگین در اعتراض به احتمال بیکارشدن خود تظاهرات کردند.

همچنین از استرالیا نیز خبر می رسد که کار هشت بانک بزرگ این کشور به دلیل شکایت 170 هزار تن از مشتریان خود به دادگاه کشید.

مشتریان این بانکها در شکایت خود اعلام کرده اند که هزینه هایی که بانکها از آنها دریافت کرده اند بیش از حد مجاز و غیرقانونی بوده است. در صورت مجرم شناخته شدن بانک های استرالیا احتمال تعطیلی و ورشکستگی آنها نیز وجود دارد.