آرشیو چهارشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۲۰۲۸۳
شهرستان ها
۱۱

تشکیل کارگروه نهضت مطالعه در اهواز

اهواز- خبرنگار کیهان:

مطابق آیین نامه دبیرخانه کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید کشور، 5 کارگروه تخصصی نهضت مطالعه مفید در اهواز تشکیل می شود.

فرماندار اهواز با اعلام این مطلب در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان اهواز، این کارگروه ها را شامل کارگروه فرهنگ کتابخوانی، توسعه فیزیکی، کودک و نوجوان، آموزش و پژوهش و تبلیغات برشمرد و اظهار داشت: وظایف اعضاء و مسئولین کارگروه ها مشخص شده است و امیداریم عملکرد این کمیته ها در افزایش سرانه مطالعه شهرستان موثر باشد.

وی افزود: برای گسترش کتابخانه های مشارکتی در اهواز 39 کانون فرهنگی هنری مساجد به نهاد کتابخانه های عمومی معرفی شده و شرایط آنها در حال بررسی است.

به گفته «عبدالرضا فدعمی» این کتابخانه ها در صورت تبدیل شدن به کتابخانه های مشارکتی از خدمات تجهیز، دریافت منابع و ساماندهی انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان استفاده می کنند.

فرماندار اهواز همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز شهر حمیدیه احداث کتابخانه در این شهر در اولویت قرار گرفته است و زمین آن توسط شورای شهر و شهرداری حمیدیه تامین می شود.

«مهین موسوی» رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اهواز نیز در این جلسه با اشاره به این که شاخص های ارزیابی کتابخانه های عمومی اهواز در سه ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته رشد مناسبی داشته است، اظهار داشت: این افزایش در مورد امانت کتاب 55 درصد، مراجعان کتابخانه 39 درصد، استفاده از نمایه نشریات 97 درصد و در استفاده از بخشهای دیداری و شنیداری 150 درصد بوده است.