آرشیو سه‌شنبه ۳۱ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۲۴۷۳
سینمای جهان
۱۰

تغییر زمان اکران عمومی فیلم «رانین 47»

«کیانو ریوز» از تغییر زمان نمایش عمومی فیلم تازه اش «رانین 47» استقبال کرد. این اکشن ماجراجویانه همزمان با سال جدید میلادی روی پرده سینماها خواهد رفت. به گزارش فارس این بازیگر لبنانی تبار سینما می گوید مسوولان کمپانی یونیورسال قبل از اتخاذ این تصمیم، با وی صحبت و مشاوره کرده بودند. تا قبل از این قرار بود «رانین 47» هشتم ماه فوریه (20 بهمن) 2013 اکران عمومی شود. اما حال این فیلم چند روز زودتر به نمایش عمومی درمی آید.

کمپانی یونیورسال در حال حاضر تاریخ 25 دسامبر سال 2013 (پنجم دی) را به عنوان زمان جدید اکران عمومی فیلم خود اعلام کرده است. به این ترتیب فیلم جدید ریوز باید با «آقای پیبادی» کمپانی دریم ورکز و «زندگی شخصی والتر میتی» کمپانی فاکس قرن بیستم در جدول گیشه نمایش رقابت کند. مسوولان کمپانی یونیورسال می گویند دلیل اصلی تغییر دوباره زمان نمایش درام حماسی کیانو ریوز این بود که فرصت بیشتری برای آماده کردن نسخه سه بعدی آن داشته باشند.

این در حالی است که این کمپانی قبل از این هم یک بار زمان اکران عمومی «رانین 47» را تغییر داده و این زمان را عقب تر کشید. دفعه قبل تهیه کنندگان فیلم این زمان را از بیست و یکم نوامبر به هشتم فوریه 2013 تغییر دادند.

با توجه به تغییر دوباره زمان اکران عمومی «رانین 47» این شایعه قوت گرفته که فیلم جدید کیانو ریوز با مشکلاتی جدی روبه رو شده است. ولی ریوز و کمپانی یونیورسال این شایعه را قاطعانه رد کرده و می گویند همکاری مشترک آنها بدون هیچ مشکلی کار تولید خود را به پیش برده است.

بخش مهمی از این فیلم در ژاپن فیلمبرداری شده و این کشور آسیایی نقش مهمی در قصه و ماجراهای اکشن و تاریخی آن دارد. به جز کیانو ریوز، عموم بازیگران «رانین 47» ژاپنی هستند. کارل رینش، کارگردان این درام اکشن- حماسی تاریخی است.

ریوز که با فیلم «سرعت» و سه گانه «ماتریکس» در بین تماشاگران سینما چهره یی شناخته شده است، ماه قبل درام جنایتکارانه «جنایت هنری» را روی پرده سینماهای تهران داشت.