آرشیو سه‌شنبه ۳۱ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۲۴۷۳
باشگاه سیاست
۷

اعلام نتیجه پرونده مفاسد اقتصادی تا پایان دولت

احمدی نژاد با شعار اجرای عدالت وارد عرصه انتخابات شد و با هشدار نسبت به مفاسد اقتصادی موفق شد آرای مردم را به سوی خود جذب کند. در این شرایط و با توجه به شعارهایی که داده شده بود، مردم از دولت توقع داشتند با عوامل فساد برخورد کند اما طولی نکشید که با خبر انتشار فساد در سیستم اداری اسامی برخی نزدیکان دولت هم در این پرونده ها مطرح شد هرچند تاکنون هیچ ادعایی به اثبات نرسیده است و این پرونده ها در حال بررسی است.

محمدعلی پورمختار، رییس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی در مجلس، با اشاره به ماه های پایانی دولت و موجود بودن پرونده برخی مقامات دولتی در این کمیسیون، گفت: پایان عمرقانونی دولت دهم برای ما ملاک رسیدگی به پرونده های آنها نیست، بلکه برای ما درکمیسیون اصل 90، پیش بردن منطقی و درست پرونده ها، اصل و اساس است.

به گزارش اعتدال، نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی افزود: تا زمانی که پرونده های موجود در کمیسیون تکمیل نشود و از بخش ها و مراجع مختلف گزارش نگیریم، طبیعتا نمی توانیم این پرونده ها را خاتمه دهیم، خصوصا در رابطه با برخی مسوولان دولت فعلی کار پیچیده است و موضوعات مختلفی را شامل می شود و اساسا این پرونده ها، یکی، دو تا نیست.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در ادامه گفت: وضعیت این پرونده ها به گونه یی است که نمی شود برای اعلام نتیجه آنها زمان گذاشت. از سویی اگر زمانی برای اعلام نتیجه بگذاریم، باعث پایین آمدن و کم شدن کیفیت کار ما می شود، اما تلاش ما بر این است که ان شاءالله بتوانیم تا قبل از پایان این دولت یک جمع بندی نسبت به پرونده های دولتی ها داشته باشیم، ولی زمان دقیقی را نمی توان تعیین کرد.

رییس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی گفت: از اشخاص دولت پرونده های کمی در کمیسیون داریم و بیشتر پرونده های موجود در کمیسیون از سازمان های دولتی و عملکرد های دولت است. البته سعی می کنیم تا انتهای دولت فعلی اعلام نتیجه کنیم.

وی در خاتمه گفت: تعداد پرونده های نزدیکان رییس جمهوردر کمیسیون اصل 90، یک رقمی است و امیدواریم و تلاش می کنیم بدون ملاحظات سیاسی، تا پایان دولت آنها را به نتیجه برسانیم.