آرشیو سه‌شنبه ۳۱ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۲۴۷۳
سیاست
۳

خبر

سفیر ایران به منامه نمی رود

معاون وزیر خارجه ایران هرگونه توافق با حکومت بحرین را رد و تاکید کرد ایران تصمیمی برای بازگشت سفیرش به منامه ندارد. حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران، در گفت وگو با ایسنا در پاسخ به انتشار اخباری مبنی بر توافق تهران و منامه برای بازگشت سفیر بحرین به تهران اظهار کرد: بازگشت سفیر بحرین به تهران تصمیم حکومت بحرین است اما تهران در شرایط تداوم سرکوب مردم مسلمان بحرین تصمیمی برای بازگشت سفیر به بحرین اتخاذ نخواهد کرد.

خوشحال می شوم با مقامات ایران گفت وگو کنم

نماینده جدید دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه به نقش اساسی ایران در حل مسائل منطقه اذعان کرد. به گزارش خبرآنلاین، اخضر ابراهیمی، نماینده بان کی مون دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، به شبکه الجزیره گفت: ایران یک کشور مهم منطقه است و خوشحال خواهم شد با مسوولان ایرانی گفت وگو کنم. جانشین کوفی عنان در سوریه یکشنبه شب در گفت وگو با شبکه الجزیره افزود: سخن از دخالت نظامی در سوریه، روند صلح در این کشور را از بین می برد.

تاکید صالحی بر تلاش برای آزادی اتباع ایرانی

وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی با همتای لیبیایی خود بر ضرورت تلاش جهت آزادی و بازگشت سریع اتباع ایرانی تاکید کرد. به گزارش ایسنا، در راستای تلاش های گسترده به عمل آمده جهت آزادی هفت تن از اعضای جمعیت هلال احمر ایران که از سوی یک گروه ناشناس لیبیایی در شهر بنغازی ربوده شده اند صالحی در تماس تلفنی با عاشور بن خلیل ضمن پیگیری وضعیت اتباع ربوده شده ایرانی بر ضرورت تلاش جهت آزادی و بازگشت سریع اتباع ایرانی تاکید کرد.

محکومیت سوءقصد به رییس هیات فتوای اهل سنت عراق

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سوءقصد به جان مهدی الصمیدعی، رییس هیات فتوای اهل سنت عراق را محکوم کرد. به گزارش ایسنا، رامین مهمانپرست نسبت به تلاش های دشمنان برای ایجاد شکاف و اختلافات مذهبی در میان امت اسلامی هشدار داد و افزود: تشدید اقدامات تروریستی در عراق علیه مردم مسلمان این کشور اعم از شیعه و سنی و به ویژه نادیده گرفتن حرمت و قداست ماه مبارک رمضان توسط تروریست ها نشان از ماهیت حقیقی طراحان و عاملان این گونه اقدامات جنایتکارانه دارد. مهمانپرست ابراز امیدواری کرد مردم مسلمان عراق با انسجام ملی و تمسک به وحدت اسلامی مانع تحقق اهداف دشمنان امت اسلامی شوند