آرشیو چهارشنبه ۱‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۲۴۷۴
صفحه آخر
۱۶
قفسه

آکسفورد به سراغ «بانوی زیبای من» رفت

یک کتاب جدید از انتشارات دانشگاه آکسفورد، به بررسی فیلم «بانوی زیبای من» یکی از آثار فراموش نشدنی هالیوود پرداخته است. به گزارش ایبنا، کتاب «زندگی و دوره بانوی زیبای من» نوشته دومینیک مک هیو، به یکی از فیلم های موزیکال و متفاوت هالیوود پرداخته و اثر کلاسیک لرنر را زیر ذره بین گذاشته است. این نمایش که نه تنها با استقبال منتقدان روبه رو شد بلکه توجه عمیق مخاطبان را نیز به خود جلب کرد و از سال 1956 تا 1962 در برادوی به صحنه رفت و بی وقفه 2717 بار اجرا شد، در سال 1964 نیز به پرده سینما راه یافت و 8 جایزه اسکار را از آن خود کرد. این نمایش در لندن نیز رکورد شکست و در اوج جنگ سرد در روسیه نیز با استقبال زیادی روبه رو شد.

فیلم «بانوی زیبای من» به کارگردانی جورج کیوکر از محصولات کمپانی برادران وارنر است که بر اساس فیلمنامه آلن جی لرنر ساخته شد. آدری هیپبورن در این فیلم در نقش یک دختر عامی لندنی که قرار است به بانویی متشخص بدل شود، نقش آفرینی کرده است. دومینیک مک هیو با استفاده از مستندات تاکنون منتشر نشده درباره این اثر در کتابی کاملاجدید، از پشت صحنه فیلم، اجرای پنج ساله نمایش و روابط پیچیده یی که در جریان ساخت فیلم وجود داشت، پرده برداشته است. برمبنای این کتاب نویسنده این نمایش ابتدا از اجرای آن به صورت موزیکال خودداری می کرد و در عین حال از تلاش های آلن جی لرنر در مقام شاعر و فردریک لووی در مقام آهنگساز سخن گفته است.

این در حالی است که نویسنده این کتاب خود یکی از متخصصان آثار آلن جی لرنر است و با تحقیقات وسیع در این زمینه این کتاب را نوشته است. به گفته منتقدان این کتاب تحقیقی ظریف درباره یکی از مهم ترین آثار کلاسیک موزیکال است و هر کسی تمایل دارد تا جزییات تاریخی چگونگی خلق این اثر را بداند. این کتاب در 288 صفحه از سوی انتشارات دانشگاه آکسفورد به قیمت 95/29 دلار منتشر شده است.