آرشیو پنجشنبه ۲‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۲۰۲۸۸
اخبار کشور
۱۴

ماهاتیر محمد: ایران هسته ای تهدیدی برای جهان نیست

«ماهاتیر محمد» ضمن انتقاد از برخورد دوگانه با تلاش کشورها برای استفاده از انرژی هسته ای گفت: ایران هسته ای حتی در صورت در اختیار داشتن سلاح هسته ای نیز تهدیدی برای جهان محسوب نمی شود.

نخست وزیر اسبق مالزی در دیدار با کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی، افزود: ایران همواره اعلام کرده که اهداف صلح آمیز را دنبال می کند اما آنها ادعا می کنند ایران ممکن است سلاح اتمی تولید کرده و تهدیدی برای جهان باشد.

به گزارش مهر، وی با تاکید بر اینکه ممنوعیت و اجازه در اختیار داشتن سلاح هسته ای باید برای همه یکسان باشد، گفت: این منطقی نیست که عده ای از کشورها این سلاحها را در اختیار داشته باشند و در عین حال دیگران را از داشتن آن منع کنند.

ماهاتیر محمد درعین حال افزود: کشورهایی که این سلاحها را دراختیار دارند به دلیل اینکه استفاده از این سلاحها را به معنای اقدام برای نابودی خود می دانند، نمی توانند از آن استفاده کنند.

نخست وزیر اسبق مالزی در ادامه ضمن امیدواری نسبت توسعه روابط میان ایران و مالزی، گسترش روابط میان دو کشور را بسیار مهم توصیف کرد.

وی همچنین با ارایه توضیحاتی در خصوص اوضاع داخلی مالزی وضعیت کنونی ائتلاف حاکم بر این کشور را خوب توصیف و بر پیروزی این ائتلاف در انتخابات آتی تاکید کرد.

کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران درمالزی نیز در این دیدار ضمن اشاره به اهمیت توسعه روابط میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران ومالزی بعنوان دو کشور مسلمان ومهم جهان اسلام، منطقه و جهان برضرورت شناسایی واستفاده ازهمه ظرفیت های موجود در دو کشور برای گسترش مناسبات در همه بخشها تاکید کرد.

«دولت آبادی»با اشاره به همکاریهای خوب دو کشور در عرصه های منطقه ای و بین المللی، اهمیت اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در تهران را یادآور شد و آن را فرصتی مناسب برای رایزنی رهبران کشورها درباره مسائل مبتلابه کشورهای عضو دانست.