آرشیو یکشنبه ۵‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۲۴۷۷
باشگاه سیاست
۷

آیت الله هاشمی رفسنجانی:اماکن دائم برای زلزله زدگان تامین شود

مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از پایان یک ماه تعطیلات تابستانی در طول ماه مبارک رمضان، روز گذشته تشکیل جلسه داد. در این جلسه بررسی سیاست های کلی اجتماعی کشور ادامه یافت و 5 ماده و 10بند از سیاست های کلی مذکور به تصویب رسید.

در ابتدای این جلسه، آیت الله هاشمی رفسنجانی با تبریک عیدسعید فطر به اعضای مجمع، ابراز امیدواری کرد ایام معنوی ماه مبارک رمضان این ماه، در ارتقای کارایی مسوولان و به ویژه اعضای مجمع موثر باشد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز تاسف از حادثه تلخ وقوع زلزله در استان آذربایجان شرقی که خسارات ناگوار جانی و مالی برای هموطنان در این منطقه به همراه داشت از طرف خود و اعضای مجمع این ضایعه را به بازماندگان بزرگوار زلزله زدگان تسلیت گفت: ایشان افزود: بحمدالله تاکنون اقدامات خوبی برای رسیدگی به اوضاع مردم منطقه انجام شده و امیدواریم با توجه به زودرس بودن فصل سرما در منطقه، رسیدگی های ضروری و فوری، به سرعت برای سروسامان دادن اماکن دائم مسکونی زلزله زدگان انجام شود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با توجه به آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری مناسب اجلاس غیرمتعهدها در تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری کاملامستقل و غیروابسته به قدرت های جهانی، بحق سزاوارترین کشور برای برگزاری چنین اجلاسی است. ایشان ابراز امیدواری کرد اجلاس گروه غیرمتعهدها در تهران، نقطه عطفی در تاریخ این جنبش محسوب شده و نتایج آن تاثیر موثری برای پیشبرد اهداف و برنامه های غیرمتعهدها و توسعه بیشتر و بهتر مناسبات اعضا داشته باشد.

در ادامه جلسه، بررسی و تدوین سیاست های اجتماعی کلی نظام با حضور اکثریت اعضا و وزیر ورزش و جوانان، رییس شورای اسلامی شهر تهران، رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامین تربیتی کشور، قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی، معاون اجتماعی و رییس پلیس امنیت ناجا و رییس ستاد تخصصی وزیر اطلاعات پیگیری شد.