آرشیو شنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۲۴۸۲
ورزش
۱۵
یاداشت

موافق تغییر سرمربی نیستم

ابراهیم آشتیانی

1- همیشه شفاف صحبت می کنم و قصد توجیه ندارم اما شرایط این مسابقه کمی متفاوت بود. سال ها فوتبال بازی کرده ام و می دانم گرما و رطوبت روی کار بازیکنان تاثیر دارد. این مساله در دیدار با فولاد هم وجود داشت. گرما و رطوبت روی بازیکنان تاثیر گذاشت و توان نفرات را گرفت، البته این یک علت بود: علت دیگر هم جوانی تیم فولاد بود، این تیم خیلی با انگیزه بازی می کند و نفراتش در حفظ مالکیت توپ مهارت دارند.

2- ژوزه باید از مشاوران و کمیته فنی به خوبی استفاده کند. انصاری فرد، زاید و قاضی سه مهاجم بزرگی هستند که هر تیمی آرزو دارد یکی از این بازیکنان را داشته باشد. ژوزه می تواند حداقل از دو نفر این بازیکنان به صورت همزمان استفاده کند. در فوتبال روز دنیا کمتر از تک مهاجم استفاده می شود و تیم ها بیشتر از هافبک های نفوذی و بازیکنان هجومی استفاده می کنند.

3- راه حل این است که ژوزه از کمیته فنی که افراد خیلی قوی در آن حضور دارند بیشتر استفاده کند. من بعد از بازی برابر نفت هم گفتم پرسپولیس می تواند از مهره های هجومی بیشتری استفاده کند و برخی از بازیکنان هجومی را حتی در پست های دفاعی به کار گیرد. همان طور که دیدیم ژوزه از مهدوی کیا در بازی با استقلال در پست هافبک دفاعی استفاده کرد که این یک تفکر خوب بود و نتیجه هم داد.

4- در کمیته فنی افراد کوچکی حضور ندارند. من مدرس فوتبال و استاد دانشگاه هستم. علی پروین سال ها تجربه حضور در ورزش را دارد و همه او را قبول دارند. حمید درخشان، افشین پیروانی و رضا وطن خواه هم سابقه سرمربیگری داشته اند و افراد با دانشی هستند. ما نمی توانیم خودمان تشکیل جلسه دهیم و مسائل را به تنهایی بررسی کنیم.