آرشیو شنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۲۴۸۲
باشگاه سیاست
۷

حاشیه های روز آخر اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد

دومین روز کاری نشست شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران با حاشیه هایی همراه است که چندان بی ارتباط با فضای برگزاری اجلاس نیست.

به گزارش ایسنا این مراسم با ورود سران عالی شرکت کننده در اجلاس سران جنبش عدم تعهد در حدود ساعت 10 صبح به ریاست محمود احمدی نژاد رییس جمهور کشورمان آغاز شد.

صبح روز پنجشنبه تعدادی از سران شرکت کننده در این نشست به ایراد سخنرانی پرداخته و نظرات شان را در امور مسائل منطقه یی و بین المللی مطرح کردند. بعدازظهر دیروز نیز نشست اختتامیه این اجلاس با سخنرانی رییس جمهور و قرائت بیانیه و سند این اجلاس به اتمام رسید.

روز پنجشنبه 20 نفر از سران شرکت کننده در این اجلاس به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند، 50 نفر نیز دیروز در نوبت سخنرانی قرار گرفتند.

رییس جمهور از نخست وزیر عراق و رییس جمهور سریلانکا که روز گذشته ریاست جلسه بعدازظهر را بر عهده داشتند، تشکر کرد.

عمر البشیر رییس جمهور سودان از جمله سخنرانانی بود که در اظهارات خود خواهان اصلاحات در ساختار سازمان ملل متحد شد و پس از پایان سخنرانی خود ریاست جلسه را در پی خروج احمدی نژاد از سالن اصلی برگزاری اجلاس برعهده گرفت.

احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی نیز در جمع خبرنگاران حاضر شد و تصریح کرد اجلاس تهران در کمال امنیت برگزار شده است.

برخی از هیات های شرکت کننده در این اجلاس از برخی مکان های فرهنگی و تاریخی کشور چه در تهران و چه در برخی استان ها بازدید می کنند و این هیات ها فردا به کشور خود بازخواهند گشت.

محدودیت ترافیکی از فردا در تهران کمتر می شود.

در حاشیه دومین روز نشست سران جنبش عدم تعهد، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد با محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرد.

جمعی از میهمانان شانزدهمین اجلاس کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در نماز جمعه تهران که به امامت آیت الله امامی کاشانی اقامه شد، شرکت کردند.