آرشیو شنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۳۴۹۷
حوادث
۱۹

کلاهبردار حرفه ای مردم را سرکار می گذاشت

فرمانده انتظامی آمل از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار حرفه ای توسط ماموران آگاهی این شهرستان خبر داد و گفت: این کلاهبردار با وعده جذب نیرو در یک موسسه قلابی در این منطقه، از شهروندان مبالغ هنگفتی کلاهبرداری کرده بود.

سرهنگ محمدصادق پهلوان در گفت وگو با ایرنا با اشاره به کلاهبرداری و دستگیری متهم افزود: در پی دریافت گزارشی مبنی بر این که فردی به نام علیرضا کارمند اخراجی یکی از شرکت های خدماتی با تشکیل موسسه ای تقلبی به نام «انجمن امداد و نجات ایران» با هدف کلاهبرداری اقدام به جذب نیرو در برخی شهرستان های استان می کند، بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران پلیس اطلاعات و امنیت این فرماندهی قرار گرفت.

وی اظهار کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی وی را شناسایی کردند. در تحقیقات پلیسی معلوم شد، متهم به کلاهبرداری با تبلیغات گسترده در فضای مجازی و برخی محافل عمومی از شهروندان و افراد متقاضی کار با وعده دروغین جذب در این شرکت مردمی و غیردولتی از 500 هزار تا دو میلیون ریال کلاهبرداری کرده است.

فرمانده انتظامی آمل افزود: ماموران با شناسایی مخفیگاه این فرد و با هماهنگی مقام قضایی، وی را در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ پهلوان گفت: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی این منطقه شد و پس از صدور حکم قضایی با قرار وثیقه یک میلیارد ریالی روانه زندان آمل شد.