آرشیو شنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۲۴۸۲
جامعه
۱۳

رییس نهضت سوادآموزی خبر داد:بی سوادی را با سواد کنید و دستمزد بگیرید

فارس| رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور به جزییات تغییرات در این سازمان اشاره کرد و گفت: به هر کسی که بتواند فرد بی سوادی را باسواد کند، دستمزد می دهیم.

علی باقرزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش به تغییرات سازمان نهضت سوادآموزی اشاره کرد و اظهار داشت: تلاش کردیم به فهرست اسمی از جامعه هدف مان که افراد بی سواد کشور هستند، دست پیدا کنیم.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور، به تغییر دوره ها و زمان آموزشی در سازمان نهضت سوادآموزی اشاره کرد و اظهار داشت: در گذشته فردی که می خواست تا کلاس پنجم ابتدایی درس بخواند، باید در دوره مقدماتی ثبت نام می کرد و امتحان می داد و سپس دوره تکمیلی و پایانی را می گذراند تا می توانست مدرک تحصیلی بگیرد.

وی اضافه کرد: در مجموع یک فرد بزرگسال بی سواد باید 1520 ساعت کلاس آموزشی می گذراند تا می توانست پایه پنجم تحصیلی را به پایان برساند.

باقرزاده با بیان اینکه دوره تحصیل در سوادآموزی کاهش یافته، افزود: یک دوره 400 ساعته معادل سوم ابتدایی و یک دوره 600 ساعته معادل ششم ابتدایی در نظر گرفته شد و افراد با گذراندن هزار ساعت آموزشی می توانند مدرک ششم ابتدایی را دریافت کنند.

این مقام مسوول در سازمان نهضت سوادآموزی به اصلاح کتاب های درسی افراد بزرگسال در نهضت سوادآموزی اشاره کرد و گفت: کتاب های درسی گذشته نهضت سوادآموزی از کتاب های آموزش و پرورش الگو گرفته بود و روش های به کار گرفته در آنها، روش های آموزشی خردسالان بود.