آرشیو چهارشنبه ۱۵‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۵۱۶۹
ایران اقتصادی
۵

وزیر نفت پاکستان خبر داد: آغاز صادرات گاز ایران به پاکستان از دسامبر 2014

وزیر نفت پاکستان گفت: کار ساخت خط لوله انتقال گاز ایران دسامبر 2012 آغاز می شود و گاز ایران از دسامبر 2014 به این کشور صادر خواهد شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی تریبیون پاکستان، به گفته وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان، در دیدار اخیر آصف علی زرداری، رئیس جمهور پاکستان با آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، پروژه انتقال گاز ایران به پاکستان مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت و یک دوره زمانی مشخص برای اتمام مراحل ساخت این خط لوله تعیین شد.

عاصم حسین، وزیر نفت پاکستان اعلام کرد که تحقیقات در خصوص انجام پروژه قرار است تا قبل از اکتبر 2012 تکمیل شود و عملیات اجرایی از دسامبر 2012 قابل انجام خواهد بود. وی افزود: انتقال روزانه 750 میلیون فوت مکعب گاز طبیعی از ایران به پاکستان از دسامبر 2014 آغاز خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی تصریح کرد: مراحل پروژه طبق برنامه جلو می رود. کار روی تحقیقات مربوط به جزئیات مسیر و طراحی مهندسی قرار بود در سپتامبر 2012 به اتمام برسد.

شهناز شیخ، وزیر ایالتی پاکستان نیز در این باره گفت: برای تامین اعتبار مورد نیاز پروژه انتقال گاز از ایران بر فرآورده های نفتی مالیات وضع کرده ایم.

طی سال های اخیر میزان تقاضا برای گاز طبیعی در پاکستان از میزان تولید آن پیشی گرفته و منابع گازی این کشور را با فشار زیادی مواجه کرده است.