آرشیو پنجشنبه ۱۶‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۲۴۸۷
اقتصادی
۴

بدون تیتر

تصمیم جدید وزیر برای شرکت ملی صادرات گاز بیشتر به سمت ادغام است تا انحلال را محمد نیکزاد سخنگوی وزیر نفت با تایید خبر لغو مصوبه هیات مدیره شرکت ملی نفت مبنی بر انحلال شرکت صادرات گاز اعلام کرده و توضیح داده: تصمیمات جدید در یک فرآیند طولانی صورت می گیرد. این در حالی است که انحلال باید بلافاصله اجرا می شد. در تصمیم جدید چند شرکت با هم ادغام و یک مدیریت امور بین الملل ایجاد می شود. برای انجام این کار باید زیرساخت های لازم تنظیم شود.

کاهش هزینه واردات و انتقاد از محاسبه حق ورودی با ارز 1226 تومان را محمدرضا دیانی، عضو شورای هماهنگی انجمن های صنایع لوازم خانگی اعلام کرد و گفت: برخی واردکنندگان با پرداخت تعرفه براساس ارز مرجع، کالای خود را بر مبنای ارز آزاد می فروشند و در واقع هزینه واردات کاهش یافته است. واردکننده بابت واردات کالا، تعرفه یی براساس ارز مرجع پرداخت می کند که به عنوان مثال در لوازم خانگی حدود 45 درصد از ارزش کالابراساس دلار 1226 تومانی محاسبه می شود اما در نهایت واردکننده کالارا براساس ارز 2170 تومانی می فروشد.

پرداخت 900 میلیارد تومان به کشاورزان بابت وجوه میزان 2 میلیون و 100 هزار تن گندم خریداری شده را عباس قبادی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد. دولت این میزان گندم را در قالب 280 هزار محموله تحویلی به 360 مرکز خرید از نقاط مختلف کشور خریداری کرده است.

برگزاری نمایشگاه لوازم خانگی در هفته ابتدایی مهرماه را محمد طحانپور، رییس اتحادیه کشوری لوازم خانگی اعلام کرد و گفت: شرکت های تولیدکننده لوازم خانگی ایرانی که در نمایشگاه حضور دارند نیز از بهترین های صنعت انتخاب شده اند و بر این اساس شرکت هایی اجازه حضور یافته اند که رتبه مصرف انرژی محصولاتش در گرید A و B بوده است و به نوعی با توجه به قیمت مناسب، محدوده مصرفی انرژی مناسبی داشته باشند.

آغاز برگزاری نمایشگاه های پاییزه با تخفیف 10 درصدی را قاسم نوده فراهانی، رییس شورای اصناف کشور خبر داد و گفت: این نمایشگاه ها با دو هدف تنظیم بازار و تهیه کالاهای مایحتاج مردم از امروز در 5 نقطه تهران آغاز شامل فرهنگسرای خاوران، حکیمیه تهرانپارس، پارک ارم، بوستان ولایت و مصلای تهران برگزار می شود که البته نمایشگاه مواد غذایی مصلای تهران از 23 شهریورماه آغاز به کار خواهد کرد.