آرشیو پنجشنبه ۱۶‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۲۴۸۷
سیاست
۳

افزایش اختلاف تل آویو و واشنگتن بر سر ایران

رژیم صهیونیستی به دنبال همسو کردن امریکاست

مقامات رژیم صهیونیستی گفتند با امریکا درباره چگونگی پرداختن به برنامه هسته یی ایران مذاکرات نزدیکی دارند و درصدد کاهش تنش ها میان دو طرف درباره حمله احتمالی علیه ایران هستند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس با اعلام این خبر گزارش داد این گفت وگوها که در آن اسراییل به دنبال آن است که باراک اوباما، رییس جمهوری امریکا موضع علنی سرسختانه یی علیه ایران اتخاذ کند، نشان دهنده کاهش احتمال اقدام اسراییل علیه ایران در آینده نزدیک است.

بر اساس این گزارش مقامات سیاسی و دفاعی اسراییل روز سه شنبه پس از تبادل نظر فشرده با امریکایی ها گفتند دو طرف در حال حاضر همکاری نزدیکی با امید هماهنگ کردن مواضع شان دارند.

مقامات رژیم صهیونیستی که خواستند به دلیل حساسیت مسائل امنیتی نام شان فاش نشود گفتند تضمین روشن امریکا مبنی بر اینکه حاضر است چه فشاری را به ایران وارد کند از لزوم اقدام یکجانبه اسراییل می کاهد.

دوره گلد، سفیر پیشین رژیم صهیونیستی در سازمان ملل و از نزدیکان نتانیاهو گفت: ما باید حرفی ملموس تر و علنی تر را از امریکا بشنویم.

روزنامه صهیونیستی هایوم که نزدیک به نتانیاهو است روز سه شنبه در تحلیلی نوشت اوباما به اقدام نظامی علیه ایران معتقد نیست.

تنش ها میان امریکا و رژیم صهیونیستی در هفته های اخیر آشکارتر شده است و اخیرا مارتین دمپسی، مقام ارشد نظامی امریکا دو بار به صورت علنی با حمله به ایران مخالفت کرد. هفته گذشته دمپسی گفت نمی خواهد در انجام چنین حمله یی شرکت کند.