آرشیو یکشنبه ۱۹‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۰۲
اخبار کشور
۳

تقدیر محمود الزهار از مواضع ایران در حمایت از فلسطین

محمود الزهار از رهبران ارشد سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در ادامه دیدارهای خود در تهران بعدازظهر دیروز (شنبه) با وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه ایران در این دیدار با اشاره به موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت و دفاع از آرمان فلسطین تاکید کرد که موج بیداری اسلامی در جهان اسلام به خصوص در کشورهای منطقه یک فرصت بزرگ و ظرفیت ارزشمند برای فلسطین است.

وی با ابراز خوشبینی نسبت به تاثیر مثبت روند تحولات جاری در منطقه به نفع قضیه فلسطین تصریح کرد: به طور قطع با شکل گیری حکومت هایی برآمده از اراده و خواست ملت های مسلمان منطقه، اهتمام کشورها و ملت ها به دفاع و حمایت از فلسطین تا آزادی قدس شریف قوی تر از گذشته تداوم خواهد یافت.

وزیر امور خارجه ایران هم چنین با اشاره به برگزاری موفق و باشکوه شانزدهمین اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران با حضور گسترده و فعال بسیاری از کشورهای جهان از جمله رئیسان کشورهای اسلامی، تلاش ها و رایزنی های گسترده ایران در جهت اتخاذ موضعی قوی و مستحکم از سوی اجلاس تهران در جهت حمایت از مردم فلسطین را مورد تاکید قرار داد که در نهایت به حصول نتایج بسیار خوبی در این راستا در قالب صدور بیانیه فلسطین منجر شد.

صالحی در بخش دیگری از این دیدار با تشریح موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات سوریه، حمایت ایران از مردم و دولت سوریه را در چارچوب حمایت و تقویت محور مقاومت و دفاع از موضوع اصلی جهان اسلام یعنی قضیه فلسطین و مقابله با دشمن صهیونیستی دانست.

محمود الزهار، عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی (حماس) نیز در این دیدار با تشریح شرایط و اوضاع فلسطین و همچنین منطقه، برگزاری موفقیت آمیز اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در تهران را به صالحی تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد جنبش نم در دوره ریاست جمهوری اسلامی و با همکاری و همراهی همه کشورهای عضو این جنبش فعال تر و قوی تر از گذشته در مجامع بین المللی از حقوق ملت فلسطین دفاع و حمایت کند.

الزهار همچنین با تاکید بر تداوم رویکرد مقاومت از سوی آحاد ملت فلسطین در مقابل رژیم اشغالگر صهیونیستی و عقب نشینی نکردن و دست نکشیدن از اصول و حقوق مردم فلسطین، از حمایت های همه جانبه رهبری، دولت و مردم ایران از مردم فلسطین تقدیر کرد.