آرشیو یکشنبه ۱۹‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۰۲
اخبار کشور
۲

پایان تدوین سیاست های کلی اجتماعی نظام در مجمع تشخیص مصلحت

مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه روز گذشته خود بررسی سیاست های کلی اجتماعی نظام را به اتمام رساند.

در جلسه دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه بررسی سیاست های کلی اجتماعی نظام، پیگیری شد و با تصویب سه بند اصلی و سه بند زیرمجموعه باقی مانده، تدوین این سیاست ها در قالب 14 بند اصلی و 40 بند زیرمجموعه به پایان رسید.

در ابتدای این جلسه، آیت الله هاشمی رفسنجانی با توجه به برگزاری موفق شانزدهمین اجلاس جنبش غیرمتعهدها در جمهوری اسلامی ایران که هنوز هم مباحث مربوط به آن در رسانه ها و محافل مختلف داخل و خارج ادامه دارد، گفت: با توجه به شرایط موجود در منطقه و جهان، برگزاری چنین اجلاسی در تهران که از لحاظ کیفی و کمی در سطح مطلوبی انجام شد، رخدادی میمون و مبارک بود که امیدواریم آثار مثبت آن در آینده، بیشتر آشکار شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه اهمیت این اجلاس را با توجه به هدف اصلی و نماد غیرمتعهدها، بیانات رهبری معظم انقلاب در مراسم افتتاحیه قوی تر کرد افزود: آنچه را که لازم بود به عنوان خط مشی و مقتضیات جنبش عدم تعهد به آن پرداخته شود، در سخنان ایشان به خوبی بیان شد که البته مسئولیت جمهوری اسلامی ایران به عنوان ریاست سه ساله بر این جنبش برای تحقق نتایج و برنامه های مصوب بسیار سنگین است.

پس از این سخنان، در ادامه این جلسه که علاوه بر اکثریت اعضا و روسای قوای قضائیه و مقننه، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، رئیس پلیس امنیت ناجا، قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی و معاونین محیط زیست انسانی و آموزشی و پژوهش سازمان محیط زیست نیز حضور داشتند، ادامه بررسی بندهای باقیمانده از سیاست های کلی اجتماعی در دستور کار قرار گرفت که پس از بحث و بررسی های به عمل آمده به تصویب رسید. طراحی جامع برای رفع نیازهای اساسی جوانان، حفظ و ایجاد نمادها و نشانه های انقلاب و دفاع مقدس و صیانت از محیط زیست محور بندهای تصویب شده است که به منظور تایید نهایی خدمت رهبر معظم انقلاب ارسال خواهد شد.