آرشیو یکشنبه ۱۹‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۰۲
اخبار کشور
۲

اعتراض لاوروف به سیاست تهدید و تحریم واشنگتن

تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران به منافع شرکت های روسی لطمه می زند

روسیه بار دیگر نسبت به سیاست های تهدید و تحریم آمریکا علیه ایران اعتراض کرد.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: مقامات مسکو از سیاست تهدید و اعمال تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران و سوریه حمایت نمی کنند.

به گزارش فارس به نقل از ایتارتاس، وی در پایان مذاکرات خود با هیلاری کلینتون گفت: در ملاقات با هیلاری کلینتون ما اوضاع سوریه و ایران را مورد بررسی قرار دادیم. در هر دو مورد اهداف ما بر یکدیگر منطبق است. ما مایل هستیم که سوریه کشوری آزاد و دارای شکوفایی سیاسی باشد و رهبران آن که از سوی مردمش انتخاب شده اند، خواسته همه کسانی که در سوریه زندگی می کنند، از جمله گروه های مختلف مذهبی و نژادی را مورد توجه قرار دهد.

وزیر خارجه روسیه یادآور شد: البته در رابطه با راه های دستیابی به این اهداف آمریکا سیاست تهدید و افزایش اعمال فشار را در پیش گرفته و تحریم های جدیدی را علیه ایران و سوریه اعمال کرده است که این روش برای ما قابل قبول نیست، برای اینکه به عقیده ما راه حل مشکلات با جلب همکاری حاصل می شود نه با منزوی کردن.

لاوروف افزود: علاوه بر این مسائل، هر چه می گذرد تحریم های یکجانبه آمریکا در قبال ایران و سوریه جنبه فرامرزی بیشتری به خود گرفته است و مسلما منافع شرکت های روسی را نیز تحت تاثیر قرار داده است. وی گفت: ما به شرکای آمریکایی خود یادآور شده ایم که چنین برخوردی برای ما قابل قبول نیست، البته من نمی دانم که نتیجه چه خواهد شد.