آرشیو شنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۰۶
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

تقلای ناشیانه آمریکا برای پیشگیری از خشم جهان اسلام

محافل سیاسی و رسانه ای غرب به دنبال خروش غیرت امت اسلامی علیه اهانت به ساحت پیامبر اعظم(ص)، شگرد لوث کردن ماجرا را در پیش گرفتند.

رسانه های غربی و از جمله دنباله های آنها در رسانه های فارسی زبان بیگانه در پی فوران خشم مسلمانان در سراسر جهان اسلام و ایران اسلامی مدعی شده اند سازندگان فیلم موهن مورد اعتراض، صهیونیست نیستند بلکه قبطی مسیحی هستند و کارگردان معرفی شده نیز وجود خارجی ندارد! این رسانه ها با تکرار خبر واحد می گویند کارگردان فیلم موسوم به برائت از مسلمانان (بی گناهی مسلمانان)، فردی به نام نیکولاباسیل نیکولااست- و نه سام باسیل- که او هم می گوید فیلم نامه متعلق به وی نیست. این رسانه ها همچنین برای تبرئه بیشتر عوامل صهیونیست پشت ماجرا، نام چند مصری قبطی نظیر موریس صادق را به میان کشیده اند تا به زعم خود این گستاخی بزرگ جریان صهیونیسم مسیحی و شبکه ناتوی فرهنگی را به دعوای میان گروه های مذهبی در مصر تبدیل کنند حال آن که قبطی های مصر نیز نسبت به فیلم مذکور ابراز انزجار کرده اند.

شایان ذکر است خبرگزاری رویتر و روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال پیش از این (روز سه شنبه) تاکید کردند که «بیش از یکصد یهودی آمریکایی با اعطای 5 میلیون دلار در ساخت فیلم مورد اعتراض که کارگردان آن آمریکایی- اسرائیلی است مشارکت کرده اند». در واقع محافل غربی پس از مشاهده واکنش سنگین و یکپارچه امت اسلامی علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی، در تلاشند تا ماجرا را به تقابل مسلمانان و مسیحیان کاهش دهند و در عین حال تدارک کنندگان این گستاخی بزرگ را به حاشیه امن ببرند.

این تلاش رسانه ای پرحجم برای لوث کردن ماجرا و القای اینکه سازنده فیلم نامعلوم است در حالی است که پلیس آمریکا اعلام کرده سازنده فیلم از پلیس خواسته تا از وی محافظت کند.

گفتنی است دولت های آمریکایی و اروپایی در حالی که تردید در افسانه هولوکاست را جرم مستوجب تنبیه و مجازات و تعقیب می دانند و با تردیدکنندگان ولو در حد متخصصان تاریخ به شدت برخورد می کنند، در موارد اهانت علنی به مقدسات اسلامی ادعا می کنند این مسئله مربوط به آزادی بیان می شود و آنها نمی توانند آزادی بیان را محدود کنند.