آرشیو شنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۰۶
اخبار کشور
۱۴

برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای مدرسه علمیه فیضیه در قم

همزمان با سالروز شهادت ششمین امام شیعیان، مراسم بزرگداشت شهدای مدرسه علمیه فیضیه قم از سوی آیت الله صافی گلپایگانی و با حضور رئیس مجلس برگزار شد.

به گزارش مهر، مراسم بزرگداشت شهدای مدرسه علمیه فیضیه قم غروب چهارشنبه، همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) و با حضور تعداد زیادی از طلاب و روحانیون حوزه علمیه، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، جمعی از اعضای جامعه مدرسین و مجلس خبرگان رهبری و اقشار مختلف مردم در صحن مدرسه فیضیه برگزار شد.

در این مراسم که پیریایی استاندار قم، امیر آبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان استانی حضور داشتند، یکی از استادان حوزه علمیه با بیان اینکه مدرسه فیضیه خاطرات بسیار زیادی به همراه خود دارد، افزود: این مدرسه علمیه در گذشته و امروز ثقل حوزه قم بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین علی نظری منفرد ادامه داد: مدرسه فیضیه جایگاه مقدس و مبارکی دارد و انسانهای بزرگی همانند امام خمینی در این مدرسه تحصیل کردند.

وی با بیان اینکه رژیم ستمشاهی در آن زمان به دنبال بایکوت حوزه علمیه قم بود افزود: وقتی آیت الله بروجردی فوت کردند شاه پیام تسلیت خود را به حوزه نجف فرستاد در حالی که بزرگانی همانند امام خمینی و آیت الله اراکی در قم حضور داشتند.

نظری منفرد عنوان کرد: رژیم با این اقدام خود رسما دشمنی خود را نشان داد و در این حرکت ددمنشانه ماموران رژیم، طلاب را از طبقه دوم به پایین پرتاب کردند که با این حرکت وحشیانه رژیم، قیام مردم ایران از همان جا آغاز شد.