آرشیو شنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۰۶
اخبار کشور
۱۴

حداد عادل: مسلمانان باید کالاهای کشورهای اهانت کننده به اعتقادات اسلامی را تحریم کنند

مشاور رهبر معظم انقلاب با اشاره به ساخت فیلم موهن به ساحت پیامبر اکرم(ص)، گفت: مسلمانان نباید تنها به خشم و اعتراض اکتفا کنند؛ بلکه باید کالاهای دولت های اهانت کننده به اعتقادات اسلامی را نیز تحریم کنند.

غلامعلی حداد عادل مشاور عالی رهبر معظم انقلاب و نماینده مردم تهران در مجلس در برنامه «دیروز امروز فردا» واکنش های مسلمانان را نسبت به ساخت فیلم موهن به ساحت پیامبر اکرم(ص) طبیعی دانست و اظهار داشت: این واکنش ها در کشورهای اسلامی قطعا موثر است.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر شاهد اهانت های برنامه ریزی شده با طراحی صهیونیست ها و پشتیبانی آمریکایی ها به مقدسات مسلمانان هستیم، یادآور شد: مسلمانان با این خشم و اعتراض سراسری، هزینه این اقدامات را برای عاملین آنها بالامی برند.

وی با تاکید بر اینکه دفاع دولت های غربی به ویژه آمریکا و اسرائیل از این برنامه ها برای آنها هزینه های زیادی در بر دارد، افزود: مسلمانان نباید تنها به خشم و اعتراض اکتفا کنند؛ بلکه باید کالاهای کشورهای اهانت کننده به اعتقادات اسلامی را تحریم کنند.

حداد عادل با بیان اینکه چرا همیشه اینگونه باشد که آنها ما را تحریم کنند، تصریح کرد: اگر دولت ها علیه جمهوری اسلامی تحریم را باب می کنند، ملت های مسلمان نیز باید دولت های آمریکا و رژیم صهیونیستی که به مقدسات شان توهین کرده اند را تحریم کنند.

وی همچنین افزود: همه هنرمندان، فیلمساز، شاعر و داستان نویس باید مقابله به مثل کنند؛ البته این به معنی حمله به مقدسات دیگران نیست بلکه ما باید نشان دهیم پشت این حرف ها چه اهدافی نهفته است و با ساخت فیلم هایی که شخصیت پیشوایان دینی را نشان می دهد، به جوانان آگاهی و بصیرت بخشیم.