آرشیو شنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۰۶
اخبار کشور
۳

خطیب نماز جمعه قم: آمریکا و اسراییل پشت صحنه همه حرکت های ضد اسلامی هستند

خطیب نمازجمعه قم با اشاره به هتک حرمت مقدسات مسلمانان توسط آمریکا و صهیونیسم گفت: متاسفانه آمریکا و اسراییل با اهدافی شوم و غیرانسانی، پشت صحنه همه حرکت های ضد اسلامی قرار دارند.

به گزارش ایرنا، آیت الله ابراهیم امینی در خطبه های نمازجمعه قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) افزود: اگر آمریکا کمی عقل و درایت سیاسی داشته باشد باید از مسلمانان جهان عذرخواهی و سازندگان این فیلم موهن را به اشد مجازات برساند.

وی گفت: پخش فیلم ضد اسلامی که در آن به ساحت مقدس رسول خدا (ص) اهانت شده با کمک مادی و معنوی اسراییل تهیه و باعث خشم مسلمانان جهان شده است.

آیت الله امینی ادامه داد: ما امروز شاهد خشم مسلمانان در کشورهای مصر، لیبی، پاکستان و سایر مناطق اسلامی هستیم.

وی افزود: آمریکا نباید بیش از این فریب اسراییل را بخورد چرا که با این ابزارها نمی توان از رشد اسلام در کشورهای جهان جلوگیری کرد.

خطیب جمعه قم تاکید کرد: در کشورهای غربی که به مقدسات اسلام توهین می شود مردم بیش از سایر کشورها به دین مبین اسلام گرایش دارند و این اهانت های آمریکا و اسراییل نوعی عقده گشایی است.

آیت الله امینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خشم دشمنان از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس جنبش عدم تعهد نیز گفت: سخنرانی پرمحتوای رهبر معظم انقلاب برای سرنوشت کشورهای عضو جنبش عدم تعهد بسیار موثر است و امیدواریم که این رهنمودهای ارزنده مورد توجه این کشورها قرار گیرد.

وی ادامه داد: دشمنان با تلاش فراوان سعی در کاهش حضور کشورها در این اجلاس داشتند ولی شاهد حضور مقامات 120 کشور در ایران بودیم و این نشانه موفقیت جمهوری اسلامی است.

امام جمعه موقت قم در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) اشاره کرد و گفت: باید مردم قم برای سایر شهرها الگو باشند، زائران کریمه اهل بیت (ع) نیز باید حریم این بانوی بزرگ را حفظ و رعایت کنند.

وی ادامه داد: نباید شاهد بداخلاقی، بدحجابی و یا کارهای دیگری که خلاف منش و اهداف اهل بیت (ع) هستند باشیم.

آیت الله امینی همچنین گفت: اگر کسی از نظر اخلاق ضعف داشته باشد قطعا دین او نیز ضعیف است و ما باید برای تقویت و رشد کمالات اخلاقی در خود تلاش کنیم.