آرشیو شنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۰۶
شهرستان ها
۱۱

برگزاری همایش مشترک نانوفناوری ایران و کره جنوبی

کاشان- خبرنگار کیهان:

عضو ستاد نانوفناوری کشور از برگزاری همایش مشترک ایران و کره جنوبی در حوزه فناوری نانو از 10 تا 12 مهرماه سال جاری در دانشگاه تربیت مدرس تهران خبر داد.

علی بیت اللهی در حاشیه برگزاری چهارمین همایش بین المللی فناوری نانو در دانشگاه کاشان در جمع خبرنگاران، گسترش تعاملات علمی بین ایران و کره جنوبی در حوزه فناوری نانو، ارائه راهکارهای توسعه همکاری و تبادل نظر و تجربیات محققان این حوزه در دو کشور را از اهداف برگزاری همایش مشترک نانو فناوری ایران و کره ذکر کرد.

وی پیش بینی کرد حدود 400 نفر از متخصصان و اساتید ایرانی و 10 نفر از اساتید برجسته از کره جنوبی در کارگاه تخصصی این همایش حضور پیدا کنند.

به گفته وی، ارائه مقاله توسط 10 نفر از اساتید فعال در حوزه نانو یکی از برنامه های این کارگاه تخصصی است. مدیر روابط بین المللی ستاد نانو فناوری کشور، افزود: همایش مشترک ایران و کره جنوبی در حوزه نانو فناوری با همکاری دانشگاه تربیت مدرس تهران و ستاد ویژه فناوری نانو برگزار می شود.

عضو ستاد نانو فناوری کشور با اشاره به برگزاری سمیناری مشابه این همایش در کره یادآور شد: این سمینار با حضور اساتید و دانشمندان ایرانی حوزه نانو شش ماه آینده در کره جنوبی برگزار می شود.

وی از برگزاری نخستین فروم بین المللی تجاری سازی فناوری نانو با حضور 11 نفر از متخصصان ایرانی در تهران خبر داد و گفت: این فروم در حاشیه جشنواره فناوری نانو در روزهای ششم و هفتم اکتبر (15 و 16 مهرماه) همزمان با این جشنواره در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

بیت اللهی تصریح کرد: گسترش تعاملات بین المللی در حوزه تجاری سازی نانو، انتقال تجارب متقابل، ارائه راهکارهای تجاری سازی و تولید محصولات فناوری نانو با دیگر کشورها از اهداف برگزاری این فروم است.

به گفته وی در این فروم 17 سخنرانی کلیدی توسط متخصصان برجسته از کشورهای آلمان، آمریکا، انگلیس، ایتالیا، اسپانیا، ژاپن، فنلاند و کره جنوبی با هدف تجارب علمی و عملی این کشورها در حوزه تجاری سازی ارائه می شود.