آرشیو شنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۰۶
شهرستان ها
۱۱

کشت 250هکتار سویا در شوشتر

شوشتر-خبرنگارکیهان:

کشت سویا درشهرستان شوشتر از مرز 200هکتار گذشته و به رقم 250هکتار در روزهای آینده خواهد رسید.

رئیس جهاد کشاورزی شوشتر ضمن اعلام مطلب فوق گفت: در ماه های گذشته کشت سویا درشوشتر آغاز شده و تاکنون از مرز 200هکتار گذشته است. نادرپوررکنی در ادامه افزود: درسال جاری 7هزار و 700 کیلوگرم بذرسویا از ارقام DPX، صفی آباد، 20GS و مقدار 32هزار و 800 کیلوگرم کود فسفات و ازته مورد نیاز بین کشاورزان توزیع شده است.

نادرپور رکنی در ادامه تاکید کرد: درسطح شهرستان شوشتر بیش از 200هکتار مزارع و باغ های خرما وجود دارد و نخیلات درهر هکتار بیش از 7هزار و 800 کیلوگرم خرما تولید می کنند که در نوع خود رقم قابل توجهی است.

وی با اشاره به آغاز برداشت خرما و خارک درشوشتر تصریح کرد: برداشت خرما تا نیمه مهر ماه ادامه خواهد داشت. رئیس اداره جهاد کشاورزی تاکید کرد: در برداشت این محصول تلاش می شود که 70 درصد از محصولات تولید شده به صورت خرما برداشت شود.وی در ادامه گفت: درسطح شهرستان شوشتر بیش از 400 هکتار باغ های خرما و رطب وجود دارد که درحال رایزنی برای افزایش این میزان هستیم.

پوررکنی در ادامه افزود: مبارزه با آفات محصول ذرت همیشه با سموم کشاورزی انجام می شد که درسال جاری درسطح شهرستان به صورت بیولوژیک با این آفات مقابله شده است. وی گفت: این روش با رهاسازی زنبور براکن در سطح مزارع انجام می شود و کرم کارادرینا در این روش نابود خواهد شد. وی درپایان گفت:درسال جاری بیش از 170هکتار از اراضی شوشتر زیر کشت ذرت دانه ای و علوفه ای رفته است.