آرشیو شنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۰۶
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

جانباز اردبیلی مدال طلای پارالمپیک خود را به حرم رضوی اهدا کرد

جلیل باقری جدی اولین مدال آور طلایی بازی های پارالمپیک لندن در رشته پرتاب وزنه، گردن آویز خود را به آستان قدس رضوی اهداء کرد.

به گزارش خبرنگار مهر از اردبیل این جانباز المپیکی استان اردبیل بعدازظهر چهارشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در منزلش مدال طلای بازی های پارالمپیک را تقدیم بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) کرد.

باقری جدی در این مراسم گفت: دو سال قبل در بازی های پارآسیایی گوانجو چین عهد کرده بودم که اگر در پارالمپیک لندن مدال بگیرم، آن را تقدیم آستان قدس رضوی کنم.

وی تصریح کرد: پس از دو سال از عهدم با لطف و عنایت خداوند، دعای مردم و تمرینات سخت و مستمر توانستم شرمنده ملت اسلامی و کشور نشوم و مدال طلای این بازی ها را کسب کنم و امروز به عهدم عمل می کنم.

این جانباز اردبیلی با بیان این که در حین بازی های لندن قبل از نیمه نهایی نفر چهارم بودم، یادآور شد: پس از این مرحله عهدم را تجدید کردم و با بهره گیری از توجه امام رضا(ع) توانستم در فینال با غلبه و پشت سر گذاشتن رقبایم مدال طلای این دوره از بازی های پارالمپیک را کسب کنم.

گفتنی است جلیل باقری جدی جانباز 70 درصد استان اردبیل در پارالمپیک لندن توانسته بود در رشته پرتاب وزنه مدال طلارا کسب کند.

وی در روستای بابلان از توابع شهرستان اردبیل به دنیا آمده و در 14 سالگی به جبهه اعزام و در عملیات کربلای 5 سال 1365 جانباز شد.