آرشیو شنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۰۶
حوادث
۱۵

فرهنگیان بازنشسته مرد دعوت به کار می شوند

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: برابر قانون و مقررات بازنشستگی کشور، آموزش و پرورش در صورت نیاز می تواند بازنشستگان فرهنگی دارای مدرک لیسانس به بالارا دعوت به کار کند.

ابراهیم سحرخیز با اشاره به نحوه به کارگیری معلمان و فرهنگیان بازنشسته مرد برای تدریس در مدارس گفت: براساس بخش نامه و قوانین مربوطه امکان جذب نیروهای بازنشسته برای تدریس و مشاوره در دوره متوسطه وجود دارد، اما در حال حاضر با توجه به ساماندهی نیروها برای سال تحصیلی جدید نیازی به استفاده از این نیروها نداریم. وی افزود: امسال با توجه به این که برای استقرار نظام آموزشی جدید به طور موقت پایه اول راهنمایی را نخواهیم داشت. لذا وضعیت ساماندهی نیروها در مقطع راهنمایی و دبیرستان مطلوب است.

سحرخیز تصریح کرد: آموزش و پرورش به هیچ وجه کمبود معلم «زن» ندارد و در بخش معلمان «مرد» نیز با بخشی از اضافه تدریس که یک روال عادی است، امسال کمبود نیروی انسانی نخواهیم داشت.

وی به ایسنا گفت: در صورتی که در مناطق دورافتاده با کمبود معلم مرد مواجه شویم، می توانیم براساس قانون از نیروهای بازنشسته برای تدریس و یا مشاوره استفاده کنیم که به نظر می رسد بکارگیری این نیروها، موردی و بسیار کم باشد.

به گفته معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، در 2 سال گذشته آموزش و پرورش با مازاد معلم زن و کمبود معلم مرد مواجه بوده، این در حالیست که در ساماندهی نیروهای انسانی برای سال تحصیلی 92-91 این مشکل برطرف شده است.