آرشیو شنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۳۵۰۷
فرهنگ و هنر
۵

شمقدری وعده داد دیگر فیلم های مساله دار هم برای اهالی رسانه نمایش داده شود

«خانه پدری» رونمایی شد

جواد شمقدری درباره نمایش ویژه فیلم «خانه پدری» برای اصحاب رسانه گفت: در صورتی که واکنش ها به این اقدام مثبت باشد، ما تعداد دیگری از فیلم هایی را که به آن اشکالاتی داریم، برای اصحاب رسانه نمایش خواهیم داد.

رئیس سازمان سینمایی درباره این اقدام و نمایش ویژه «خانه پدری» برای اصحاب رسانه به ایسنا گفت: شورای پروانه نمایش در جلسات خود تصمیماتش را نسبت به این فیلم گرفته است، اما در عین حال ما شاهد آن بودیم که منتقدان، برخی از سینماگران و اصحاب رسانه چون فیلم را ندیده اند، روی برخی از مباحثی که مطرح می شود مسلط نیستند. وی خاطرنشان کرد: اگر بدانیم نتیجه این اقدام (نمایش ویژه فیلم ها) بین اصحاب رسانه خوب و مثبت بوده است، چند فیلم دیگر را هم که معتقدیم با پاره ای از مسائل روبه رو هستند، برای آنها به نمایش می گذاریم.

«خانه پدری» جدیدترین ساخته کیانوش عیاری که داستان آن از اواخر دوره قاجار و اوایل پهلوی آغاز می شود، درباره پدری است که به همراهی پسرش، دخترش را به جرم این که آبروی خانواده را برده است، می کشد و در خانه اش به خاک می سپارد. تاثیر این اتفاق در شش دهه در «خانه پدری» روایت می شود.

در فیلم «خانه پدری»، مهدی هاشمی، شهاب حسینی، مهران رجبی، ناصر هاشمی، مینا ساداتی، نازنین فراهانی و... به ایفای نقش پرداخته اند.

نمایش فیلم «خانه پدری» پس از حاشیه هایی فراوان در یک روز تعطیل چهارشنبه بیست و دوم شهریور همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع) در وزارت ارشاد انجام شد و از مسئولان سینمایی فقط سیدعلیرضا سجادپور و سعیدرجبی فروتن حضور داشتند.