آرشیو شنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۵۱۷۵
اجتماعی
۴

اخبار کوتاه

آغاز ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور 91 از فردا

ثبت نام پذیرفته شدگان نهایی رشته های مختلف تحصیلی کنکور 91 برای سال تحصیلی 92-91 از روز یکشنبه 26 شهریورماه براساس حروف الفبا آغاز می شود و تا چهارشنبه 29 شهریورماه ادامه خواهد داشت. 588 هزار و 866 نفر به عنوان پذیرفته شدگان نهایی رشته های مختلف تحصیلی دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، دانشگاه پیام نور، پردیس دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی، رشته های تحصیلی مجازی و بین الملل دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در کنکور 91 معرفی شدند. برنامه زمانی ثبت نام از پذیرفته شدگان برای آن دسته از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که در سایت اینترنتی خود برنامه زمانی اعلام نکرده اند براساس حرف اول نام خانوادگی آنها است. آن دسته از داوطلبانی که به جای کد رشته قبولی در مقابل اسامی آنها کدهای 11 فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، 12 دانشگاه شاهد، 14 دانشگاه هنر اسلامی تبریز، 15 دانشگاه علوم قرآن و حدیث و 16 دانشگاه مذاهب اسلامی (واحد بندرعباس) درج شده توجه داشته باشند که به ترتیب در ردیف معرفی شدگان چند برابر ظرفیت رشته های دانشگاه ها قرار گرفته باید براساس برنامه زمانی اعلام شده طی اطلاعیه ای در روز دوشنبه 27 شهریور برای مصاحبه به آدرس محل اعلام شده در اطلاعیه مراجعه کنند.

جذب 2 هزار عضو جدید در هیات های علمی دانشگاه های علوم پزشکی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جذب دو هزار عضو هیات علمی جدید برای دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد. دکتر مرضیه وحید دستجردی با بیان این که دو هزار عضو هیات علمی در فراخوان اخیر جذب شده اند، اظهارکرد: بیشترین جذب اعضای هیات علمی برای دانشگاه های مناطق محروم و دانشگاه هایی که نیاز داشته اند، بوده است.

وی با تاکید بر جذب اعضای هیات علمی مورد نیاز برای دانشگاه های علوم پزشکی مناطق محروم، خاطرنشان کرد: اگر دانشگاه ها علاوه بر این تعداد با مشکل عضو هیات علمی روبه رو باشند، دوباره برای اخذ مجوز بیشتر پیگیری های لازم را انجام می دهیم.

دستجردی گفت: ممکن است بعضی مناطق اعلام کنند که نیروی مورد نیاز جذب نشده است و مجددا برای جذب اعضای هیات علمی اقدام کنیم.