آرشیو دوشنبه ۲۷‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۲۴۹۵
اقتصادی
۴

بدون تیتر

رشد 319درصدی صادرات خودرو، در پنج ماهه امسال 24 هزار و 364 دستگاه انواع خودرو سواری به ارزش 137 میلیون دلار از کشور صادر شد. این میزان صادرات از نظر تعداد و ارزش نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ترتیب 319 و 361 رشد نشان می دهد.

صادرات قطعات پیکان به انگلیس، طبق آمار گمرک تعدادی از اجزا و قطعات خودرو سواری پیکان به ارزش بیش از 4200 دلار از حوزه تجاری فرودگاه امام خمینی(ره) به انگلستان در مردادماه امسال صادر شده است.

حل مشکل مسکن تا سال 93 را قلی خسروی رییس اتحادیه مشاوران املاک کشور اعلام کرد و گفت: سیاستگذاری دولت در جهت کنترل بازار مسکن به قدری موثر بوده که برخلاف نوسان نرخ ارز و سکه هیچ گونه تغییر قیمتی در بازار معاملات مسکن به وجود نیامده است.

600 میلیارد تومان بدهی خودرویی ها به قطعه سازان است که با پرداخت تسهیلات دو هزار میلیارد تومانی دولت قرار است پرداخت شود. محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این مبلغ در شورای پول و اعتبار به 1000 میلیارد تومان کاهش یافت و از این میزان 600 میلیارد تومان صرفا برای پرداخت به قطعه سازان طلبکار از خودروسازان در نظر گرفته شد. بر اساس پیگیری های انجام شده در آینده نزدیک وجوه یادشده در اختیار خودروسازان و قطعه سازان قرار خواهد گرفت.

ایران چهارمین تولیدکننده سیب در دنیا، در سال جاری تولید سیب با رشد 35 درصد به بیش از سه میلیون و 700 هزار تن خواهد رسید که رکورد تولید و صادرات این محصول در سال های گذشته را می شکند. مجتبی شادلو رییس اتحادیه باغداران با اشاره به تولید دو میلیون و 800 هزار تن سیب در سال گذشته گفت: سال گذشته استان آذربایجان غربی به عنوان یکی از قطب های تولید سیب با مشکل مواجه شد و درختان این منطقه به دلیل عدم تلقیح ناشی از وجود ریزگردها و غبار تنها 500 هزار تن محصول دادند.

یک ماه فرصت برای اتمام قطعه 4 آزادراه تهران - شمال را صادقی معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام و گفت: بارش مداوم این روزها و نیز روزهای گذشته کار ساخت قطعه 4 آزادراه را با کندی پیش می برد. کار ساخت قطعه 4 آزادراه تهران- شمال در مراحل پایانی یعنی آسفالت کردن است اما با توجه به بارش های مداوم جلوی انجام کار گرفته می شود.