آرشیو دوشنبه ۲۷‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۲۴۹۵
سیاست
۲

مرتضوی ابقا شد، حیدری فر آزاد

روز گذشته دو خبر درباره قاضیان نام آشنایی که از آنها به عنوان متهمان پرونده کهریزک نام برده می شود، منتشر شد.

سعید مرتضوی که پس از کشمکش های طولانی با مجلس نشینان، قرار بود با حکم دیوان عدالت اداری از ریاست صندوق تامین اجتماعی عزل شود، به علت تغییر اساسنامه، به عنوان رییس سازمان تامین اجتماعی ابقا شد و همزمان سایت خبری انتخاب خبر داد: «علی اکبر حیدری فر که چندی پیش بازداشت شده بود، اکنون از زندان آزاد شده و از سایت بازتاب، شکایت کرده است.»

اما همزمان با این خبر، ابقای سعید مرتضوی در سمت ریاست سازمان تامین اجتماعی نیز دیروز به طور رسمی اعلام شد.

به گزارش خبرآنلاین، با وجود اجرا شدن حکم هیات عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال مصوبه هیات امنای صندوق تامین اجتماعی که بر اساس آن «سعید مرتضوی» به ریاست این صندوق برگزیده شده بود، به دلیل تغییر اساسنامه صندوق تامین اجتماعی، «مرتضوی» همچنان بر سمت خود باقی خواهد بود.

بعد از حدود هفت ماه کش و قوس روز گذشته حکم مدیرعاملی رییس صندوق تامین اجتماعی توسط وزیر کار لغو شد. این در حالی بود که یک روز قبل از این اقدام وزیر کار، سعید مرتضوی به عنوان «مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی» چند انتصاب در این سازمان انجام داده است و خبر این انتصاب ها همچنان در پایگاه اطلاع رسانی سازمان وجود دارد.

علی اکبر بختیاری، مدیر حوزه ریاست دیوان عدالت اداری در گفت وگو با ایسنا گفته است: هیات امنای صندوق تامین اجتماعی تشکیل جلسه داده اند و مصوبه قبلی خود را لغو کرده اند.

وزیر محترم کار و رفاه اجتماعی نیز ابلاغ مربوط به تصدی سعید مرتضوی بر ریاست صندوق تامین اجتماعی را لغو کرده است. ابطال این مصوبه از سوی هیات امنای صندوق تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری اطلاع داده شده و بر این اساس حکم دیوان عدالت اداری اجرا شده است.

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری، رییس دیوان عدالت اداری هم در گفت وگو با فارس درباره اجرای رای صادره دیوان عدالت اداری مربوط به پرونده سعید مرتضوی توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: آن چیزی که ما در هیات عمومی رسیدگی کردیم و ارسال شد، مربوط به مصوبه شورا و ابلاغ وزیر برای این فرد (سعیدمرتضوی) بود که هم مصوبه لغو شد و هم ابلاغ وزیر ابطال شد.

با این حساب اگر باز هم نمایندگان نسبت به حضور مرتضوی در تامین اجتماعی اعتراضی دارند می توانند باز هم شکایت کنند.