آرشیو پنجشنبه ۳۰‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۲۴۹۸
نگاه
۸

عشق، مذهب، سینما

سهیل خان محمدی

این روزها فیلم کودک و نوجوان با فیلم کلاه قرمزی و بچه ننه تب بالایی را در بین جوانان نسل چهارمی و حتی نسل های قبل ایجاد کرده است. اما در این میان آیا خلافیلم های مذهبی برای کودک و نوجوان حس نمی شود؟

آیا رسالت سینمای ما در بخش مذهبی و در گروه نوجوانان و جوانان انجام شده است؟

به جرات می توانیم بگوییم تعداد فیلم های مذهبی برای نسل چهارمی ها به شدت کم شده و با توجه به تهاجم فرهنگی که به ایران وارد شده است ضرورت آن دیده می شود.

اما در این بین نقش خود سینماگر نسل چهارمی که در ابتدای راه است، چیست؟ با توجه به دید نو و شگرف این نسل در رابطه با مذهب و خط فکری منعطف و وسایل ارتباط جمعی و تکنولوژی در دسترس این قشر چرا باز هم با خلافیلم مذهبی در سینما ها روبه رو هستیم؟

از سوی دیگر سینماگر نسل چهارمی دیدگاه خود را از مذهب و دین دارد، از این جهت که دیدگاه جدید به معنی مخالفت با اصول اصلی مذهب نیست و تنها تعریفی جدیدتر و امروزی تر از دین است.

فیلم مذهبی برای کودکان و نوجوانان مساله یی است که نیاز فراوان آن در جامعه امروز این نسل دیده می شود و می توان گفت با توجه به استعداد و علم نسل چهارمی ها و دید آنها از نسل پیرامون خود باید شاهد فیلم های موفقی در جامعه و مجامع بین المللی و داخلی باشیم.