آرشیو یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۱، شماره ۲۵۰۰
سینمای ایران
۱۰

فیلم های اکران پاییزی سینماهای تهران

ایسنا| با آغاز فصل پاییز، اکران سه فیلم «بغض»، «من همسرش هستم» و «بوسیدن روی ماه» از هفته جاری در سینماهای تهران آغاز می شود. «بوسیدن روی ماه» ساخته همایون اسعدیان بعد از فیلم موفق «طلاو مس» است که به تهیه کنندگی منوچهر محمدی مقابل دوربین رفته است. این فیلم که در جشنواره سی ام فجر به نمایش درآمد، به عنوان یکی از آثار منتخب تماشاگران رای بالایی کسب کرد.

در خلاصه داستان «بوسیدن روی ماه» آمده است: «پسران دو بانوی سالمند که سال هاست با هم دوست و همسایه هستند، سال های پیش در جنگ ایران و عراق مفقودالاثر شده اند. از پیدا شدن پیکر یکی از آنها خبرهایی رسیده است...»

نقش این دو مادر را شیرین یزدان بخش و رابعه مدنی (مادر امیرشهاب رضویان) بازی می کنند و دیگر نقش ها را سعید پورصمیمی، شبنم مقدمی، شیدا خلیق، مسعود رایگان، صابر ابر، محمد کارت بر عهده دارند. «بوسیدن روی ماه» از 5 مهر با سرگروهی سینما «آزادی» اکران می شود.

«من همسرش هستم» نخستین ساخته سینمایی مصطفی شایسته، تهیه کننده سینما محسوب می شود. این فیلم با سرگروهی سینما «آفریقا» به نمایش درمی آید.

رضا درمیشیان «بغض» را به عنوان نخستین ساخته سینمایی اش کارگردانی کرد. این فیلم با بازی باران کوثری و بابک حمیدیان داستان دو روایت از دو مقطع متفاوت از زندگی ژاله و حامد، دو جوان مهاجر ایرانی است: یک روایت روزهای آشنایی و خوشی این دو جوان و روایت دیگر هشت ساعت سرنوشت ساز زندگی آنان. «بغض» در سرگروهی سینما «استقلال» به نمایش درمی آید.