آرشیو دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۱، شماره ۱۶۳۴
اقتصاد
۴

خبر

چگونگی پرداخت هزینه ناهار و اضافه کار کارمندان

ایسنا: معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی با اشاره به چگونگی پرداخت اضافه کار و هزینه ناهار کارمندان دستگاه های دولتی، از تشکیل ستاد بودجه سال 92 با ریاست معاون رییس جمهوری خبر داد. «رحیم ممبینی» در پاسخ به اینکه آیا حذف هزینه ناهار و اضافه کارها ابلاغ شده است، اظهار کرد: مبنای این موارد در ضوابط اجرایی به دستگاه ها ابلاغ و اعتبار آن نیز در قالب بودجه 91 به آنها اعلام شده است.

تصویب قانون پاسخگویی در برابر تخلفات کشاورزی در مجلس

فارس: رییس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: مجلس به دنبال تصویب قوانینی است که مردم و دولت مانند تخلفات رانندگی در برابر تخلفات کشاورزی نیز پاسخگو باشند. «عباس رجایی» اظهار داشت: نظام کشاورزی با پوست و گوشت مردم عجین شده است و بسیاری موارد تخلفات این حوزه سهل و ساده انگاشته می شود که ضربه به امنیت غذایی کشور است. رییس کمیسیون کشاورزی مجلس همچنین گفت: به دلیل سیاست های نادرست، عدم سرمایه گذاری در بخش تولید، تعریف نامناسب مزیت ها در حال حاضر 360 هزار میلیارد تومان نقدینگی دست مردم وجود دارد. رییس کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: اگر این نقدینگی در مسیر تولید هدایت شود می تواند انقلاب بزرگی در اقتصاد کشور ایجاد کند.

دست های پشت پرده برای واردات گوشت

مهر: مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی های عشایری ایران از دست های پشت پرده ای در بدنه دولت سخن گفت که منافع خودشان را در واردات دام زنده و گوشت قرمز به کشور می بینند و اجازه نمی دهند که ایران در تولید گوشت قرمز خودکفا شود. «افشین صدر دادرس» در خصوص تامین گوشت قرمز کشور از دام های عشایر اظهار داشت: متاسفانه با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری بر حمایت از تولید داخلی، مسوولان کشور به این موضوع توجهی نمی کنند و به جای حمایت از تولید داخلی اقدام به صدور مجوز برای واردات بی رویه دام زنده و گوشت به کشور می کنند.