آرشیو شنبه ۸ مهر ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۱۸
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

ادعای رئیس فدراسیون جودو در خصوص تعلیق و عدم اعزام تیم های ملی

رستگار: نفوذی های داخلی این معضل را برای ما به وجود آوردند

پس از آن که کاروان جودوی ایران به دلیل عدم صدور ویزا و همچنین بحث تعلیق موقت فدراسیون جودو نتوانست در مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا در چین تایپه شرکت کند، رئیس فدراسیون جودو گفت: این سفر هزینه ای را به فدراسیون تحمیل نکرد.

در راستای لغو سفرهای خارجی برخی تیم های ورزشی این بار نوبت به قایقرانی رسید تا سفرش به شرق آسیا لغو شود. در همین خصوص رئیس جدید این فدراسیون توضیحاتی را ارایه کرده است که گزیده ای از آن در ادامه می آید:

¤ با توجه به تاکید مقامات وزارت ورزش و جوانان برای حضور در این رقابت ها ما اطاعت امر کردیم و برای شانسی که داشتیم تمام تلاش خود را انجام دادیم تا بتوانیم جوانان آینده جودوی ایران را در مسابقاتی مهم شرکت دهیم اما نشد.

¤ در یک هفته گذشته بیش از 15-10بار تلاش کردم تا با العنزی رئیس اتحادیه جودوی آسیا صحبت کنم که متاسفانه او نه جواب من را می داد و نه جواب افشارزاده دبیرکل کمیته المپیک ایران را. ظهر روز پنجشنبه بود که افشارزاده پیغامی از سوی العنزی به من داد و گفت که رئیس اتحادیه آسیا از ایران خواسته به هیچ عنوان به مسابقات چین تایپه نیایید. این اولین پیغام العنزی به یک مقام رسمی ایران بود که خیلی بهتر بود این پیغام در مدت یک هفته گذشته به ما داده می شد. اگر قاطعیت نرفتن به چین تایپه را می دانستیم به این سفر نمی آمدیم.

¤ اطلاعات فدراسیون جودوی ایران به جای این که از طریق مقام های رسمی این فدراسیون به اتحادیه آسیا برسد از طریق مبادی غیررسمی به آن ها می رسد و این اصلاخوب نیست. این مسائل شائبه ای را به وجود می آورد که تصمیم گیری های انجام شده اتحادیه جودوی آسیا در مورد ایران براساس همین اطلاعات غلط است. برخی افراد از داخل با تلاش هایی که به منافع ملی ایران لطمه می زند کاری کرده اند جوانان ایران نتوانند در مسابقات آسیایی شرکت کنند. این جای تاسف دارد.