آرشیو شنبه ۸ مهر ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۱۸
شهرستان ها
۱۱

معاون استاندار خبر داد: افزایش 25 درصدی در آمد مالیاتی فارس

شیراز- خبرنگارکیهان:

درآمد مالیاتی استان فارس در پنج ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 25 درصد رشد داشته است.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری فارس با بیان مطلب گفت: درآمد مالیاتی فارس در پنج ماه نخست سال گذشته یک هزار و 847 میلیارد ریال بوده که این رقم در پنج ماهه نخست امسال به دوهزار و 311 میلیارد ریال افزایش یافت.

احمدعلی افکاری، کل درآمدهای محقق شده استان در پنج ماهه نخست امسال را دوهزار و 105میلیارد ریال ذکر کرد و اظهارداشت: مالیات در تامین منابع درآمدی کشور نقش بسزایی دارد و 86 درصد درآمد استان نیز از محل درآمدهای مالیاتی تامین می شود.

وی افزود: اعتبارات تملک دارایی فارس نیز از 3هزار و 113میلیارد ریال در سال گذشته با 37 درصد رشد به 4هزار و 253 میلیارد ریال در سال جاری رسیده است.

افکاری توسعه و گسترش عدالت را یکی از شعارهای دولت دانست و گفت: یکی از شاخص هایی که می توان در بحث تامین اعتبارات به آن توجه کرد تامین اعتبار از محل دو درصد در آمد حاصل از فروش نفت و گاز است که این رقم در گذشته دو در هزار بوده که امروز به دو درصد رسیده است.

معاون استاندار فارس کل اعتبارات ابلاغ شده به استان را درسال گذشته 9 هزار و 325 میلیارد ریال دانست و افزود: این رقم در سال جاری با حدود 50 درصد رشد به 14هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی با اشاره به تصویب پنج طرح بزرگ در کارگروه اشتغال فارس اظهارداشت: اعتبار 11میلیون و 576 هزار دلاری این طرح ها از محل صندوق توسعه ملی تامین خواهدشد.