آرشیو دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۱، شماره ۲۵۰۷
بازار پول و سرمایه
۵

ساختمان های فاقد بیمه کیفیت، کلنگی هستند

اعتماد|کیفیت ساختمان ها در مقابل حوادث، با انعقاد تفاهمنامه تشخیص و پیشگیری خطرات میان باشگاه نظام مهندسی و بیمه میهن، برای مدت 10 سال بیمه می شود.

علی موسی الرضا، مدیرعامل بیمه میهن در مراسم امضای تفاهمنامه اظهار داشت: هر چند در سال های اخیر اقدام های مناسبی برای کیفیت ساخت و ساز انجام شده اما باید قبل از بروز حوادث، مقررات ملی، استاندارد مصالح، شناخت خطرات و حوادث غیرمترقبه نیز مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به ابلاغ بیمه نامه کیفیت ساخت توسط بیمه مرکزی، گفت: این تفاهمنامه در این راستا و برای ارائه خدمات به جامعه مهندسان کشور، با باشگاه نظام مهندسی منعقد شده است.

موسی الرضا تصریح کرد: بر همین اساس علاوه بر کیفیت ساخت، شرکت بیمه میهن تمام خطرات موجود از ابتدای ساخت تا 10 سال پس از بهره برداری را با تخفیف 35 تا 50 درصدی بیمه می کند.

مدیرعامل بیمه میهن ادامه داد: حق بیمه مربوط به این طرح از زمان دریافت مجوز توسط مالک و سپس در مراحل بعدی به صورت بسته دریافت می شود، ضمن آنکه حق بیمه دریافتی این طرح بسیار اندک بوده و سالانه حدود 45 هزار تومان است و به همین دلیل اکثر مردم توان پرداخت آن را دارند. وی، طراحی بیمه نامه برای نکات جدید درخواستی باشگاه مهندسان، قسطی بودن حق بیمه و ارائه خدمات با کیفیت را از بندهای این تفاهمنامه ذکر کرد.

در ادامه این مراسم، میثم جعفری، رییس هیات مدیره باشگاه مهندسان با اشاره به فعالیت شش ماهه این باشگاه، اظهار داشت: این باشگاه از اسفندماه سال گذشته تاسیس شد و خدمات مختلفی در حوزه های رفاهی، بیمه یی، فرهنگی، گردشگری، علمی و پژوهشی به اعضای خود ارائه می دهد.

وی تعداد اعضای این باشگاه را 167 هزار مهندس عنوان کرد و افزود: بر اساس این تفاهمنامه خدمات ویژه یی به جامعه مهندسان ارائه شده و آنها از تخفیف دو برابری برخوردار می شوند. به گفته جعفری، در صورت درخواست اعضا در مرحله بعدی قرار است اطلاعات آنها در اختیار بیمه قرار گیرد.