آرشیو پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۱، شماره ۲۷۵۲
بورس
۱۰

معاون سازمان خصوصی سازی: بدهی فولاد خوزستان شفاف سازی شده است

فارس- معاون سازمان خصوصی سازی گفت: بدهی250 میلیون دلاری فولاد خوزستان شفاف سازی شده و اگر خریدار آماده باشد می توان در اولین جلسه هیات واگذاری زمینه عرضه دوباره بلوک 5/50درصدی را فراهم کرد.

ابوالقاسم شمسی جامخانه در رابطه با انجام نگرفتن معامله بلوک 5/50 درصدی فولاد خوزستان که به باور کارشناسان ناشی از بدهی 250 میلیون دلاری و احتمال افزایش نرخ حامل های انرژی و موضوع ارز بود، اظهار کرد: اگر ارائه نشدن تقاضا برای خرید به دلیل وجود بدهی 250 میلیون دلاری باشد، باید تاکید کنم این مساله در نوبت دوم آگهی اصلاح و شفاف سازی شده و مشکلی نیست.

وی ادامه داد: در آن آگهی اعلام شده بود بدهی فوق مربوط به فولاد اکسین خوزستان در سال 80 است که به دلیل اینکه درآن زمان در قالب طرح بود، به نام فولاد خوزستان شد ولی باوجود اینکه در صورت های مالی منتهی به اسفندسال گذشته تحت عنوان تعهدات و بدهی های احتمالی درج شده، جزو بدهی قطعی فولاد خوزستان نیست.

این مقام مسوول افزود: از طرف دیگر فولاد اکسین خوزستان پیش پرداخت این بدهی را داده و تاکنون سه قسط را هم واریز کرده اما در پی مساله مربوط به گروه آریا، باقی اقساط به جا مانده که شرکت در حال پیگیری و انجام آن است.

شمسی جامخانه تصریح کرد: بنابراین در مورد بدهی 250 میلیون دلاری شفاف سازی های لازم انجام شده و شاید برخی متقاضیان خرید از چند و چون آن مطلع نباشند. معاون سازمان خصوصی سازی در مورد احتمال افزایش نرخ حامل های انرژی و موضوع ارز هم توضیح داد: این گونه مسائل می تواند از طرف مدیران فولاد خوزستان که همکاری مناسبی هم داشته اند، اعلام شود. چون مطمئنا مسوولان شرکت بهتر از هر کس دیگری در جریان جزئیات و آینده فعالیت هستند. این در حالی که است که طبق صورت های مالی، سودآوری فولاد خوزستان دو برابر شده است.

وی درباره تکلیف واگذاری 5/50 درصد سهام فولاد خوزستان و امکان کاهش قیمت در نوبت بعدی عرضه توضیح داد: قیمت گذاری سهام این شرکت به دلیل واگذاری سهام کنترلی، 50 درصد بیشتر از قیمت تابلو و به شرطی که کمتر از 2300 تومان کمتر نباشد، از سوی هیات واگذاری تعیین شده است.

شمسی جامخانه افزود: بنابراین اگر متقاضیان در مورد بدهی یاد شده موردی نداشته باشند این امکان وجود دارد که در اولین جلسه هیات واگذاری مصوبه عرضه مجدد آن اخذ شود.