آرشیو دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱، شماره ۲۷۵۵
استان ها
۲۳

کوتاه

ایجاد 10 هزار فرصت شغلی در بخش صنعت آذربایجان شرقی

دنیای اقتصاد – تبریز – سیما نیک رفتار: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در سال جاری پس از صدور 589 فقره جواز تاسیس واحدهای صنعتی، تولیدی در آذربایجان شرقی و سرمایه گذاری731 میلیون ریالی در این واحدها، 10 هزار و 80 فرصت شغلی در استان ایجاد شد.

محمد جعفر عظمایی گفت: در این مدت همچنین 213 فقره پروانه بهره برداری صادر شده است.

وی با اشاره به 41 فقره طرح توسعه صنایع و معادن آذربایجان شرقی از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه گفت: این میزان طرح توسعه نیز برای یک هزار و 694 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

باقرشهر، پیشگام در استفاده از انرژی های پاک

دنیای اقتصاد - استان تهران - محمد فرخی: مسوول فضای سبز شهرداری باقرشهر گفت: شهرداری باقرشهر به عنوان اولین شهرداری در استان تهران، پیشگام استفاده از سیستم پاک انرژی خورشیدی در تامین روشنایی و آبگرم سرویس های بهداشتی عمومی در بوستان های شهری شد.

بهنام جباری در ادامه افزود: این طرح که با بهره گیری از دانش بومی و تولیدات داخلی در دو فاز برنامه ریزی و اجرا می شود، در آینده نزدیک در تمام بوستان ها و مراکز عمومی شهر اجرا خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص اهمیت استفاده از انرژی خورشیدی گفت: انرژی خورشیدی به عنوان منبع مهم انرژی تجدید پذیر و بدون آلودگی در مناطقی که گازکشی به آنها فاقد توجیه اقتصادی و فنی باشد، جایگزین مناسبی برای فرآورده های نفتی به شمار می رود.

خاکبرداری جاده 5 کیلومتری در شهر عالی قاپوی قیدار

دنیای اقتصاد – زنجان: رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خدابنده از عملیات خاکبرداری ساخت جاده دسترسی به طول 5 کیلومتر در حوزه شهر عالی قاپوی قیدار خبر داد.

محسن اصغری گفت: به این منظور بانکت بندی در حوزه این شهر با پیشرفت 100 درصدی و نیز جنگل کاری

12 هکتاری اجرا شده است.