آرشیو دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱، شماره ۵۱۹۵
صفحه آخر
۲۸

جشنواره تئاتر ماه به سوی تولید محوری می رود

دبیر جشنواره تئاتر ماه تولید محوری را چشم انداز اصلی این رویداد تئاتری دانست و تثبیت گروه های شهرستانی را یکی از دغدغه های اصلی عنوان کرد.

رحمت امینی در جمع خبرنگاران، نهمین دوره جشنواره تئاتر ماه را به منزله پیشنهاد جدیدی برای دیگر رویدادهای تئاتر کشور در زمینه زمان، شکل و شیوه برگزاری عنوان کرد. او همچنین گفت: دوره دهم جشنواره نیز با رویکرد تولید متن پیش می رود و پس از انتشار فراخوان، ابتدا تولید متون خواهیم داشت و این روال احتمالا تا دی ماه به طول خواهد انجامید. بنابراین چند ماه فرصت برای اجرای خوب وجود دارد. رحمت امینی بحث کیفیت را اولویت نخست جشنواره امسال دانست و ترکیب شورایی با حضور عزت الله انتظامی، مسعود دلخواه، سعید کشن فلاح، مهرداد رایانی مخصوص و امیردژاکام اشاره کرد که داوری بخش بزرگسال را برعهده داشته اند.

وی همچنین از حضور هنرمندانی از جمله محمود رضا رحیمی، حمید رضا نعیمی و آرش دادگر در برپایی کارگاه های نمایشی خبر داد و گفت: با وجود زمان کم سعی در تقویت گروه های نمایشی داشتیم تا تولیدات بهتری به جشنواره بیاید. همچنین تئاتر استان ها مورد توجه بود. زیرا اگر تئاتر در استان ها کمسو شود، ابتدا نمودش در تهران دیده می شود و سپس در کل کشور، صحنه تئاتر نخواهیم داشت. همچنین علی قربانی دبیر اجرایی جشنواره نیز در ادامه این نشست به مباحث آماری پرداخت و گفت: هیات انتخاب آثار شهرستان رویکرد متفاوتی داشته تا کارهای متفاوتی را برگزیند. در هر استان 3 متن در بخش صحنه ای، 3 طرح خیابانی و یک نمایشنامه کودک و نوجوان انتخاب شد که در کل 2 نمایش صحنه، 2 کار خیابانی و یک اثر کودک و نوجوان به منطقه راه پیدا کرد. قربانی همچنین به 50 میلیون کمک هزینه گروه ها اشاره کرد و رقم جوایز جشنواره را نیز 80 میلیون تومان عنوان کرد. وی همچنین تعداد کل آثار جشنواره را 36 اثر خواند که از 22 تا 29 مهرماه در سالن های حوزه هنری به روی صحنه خواهد رفت.