آرشیو دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱، شماره ۵۱۹۵
صفحه اول
۱

درخواست قطر از شورشیان سوری درباره گروگان های ایرانی

نخست وزیر قطر، متحد اصلی شورشیان سوریه از آنها خواست به کشتن زائران ایرانی که حدود دو ماه قبل در نزدیکی دمشق گروگان گرفته شدند، مبادرت نورزند. خبرگزاری رویترز با اشاره به این خبر از دوبی گزارش داد: شیخ حمد بن جاسم آل ثانی، نخست وزیر قطر روز یکشنبه در پی درخواست ایران، برای آزادی گروگان های ایرانی این درخواست را مطرح کرد.

شیخ حمد به شبکه تلویزیونی الجزیره گفت: ما به عنوان سیاست کلی دولت قطر، کشتن زندانی ها را نمی پذیریم. وی افزود: ما همچنین تشدید تنش بیشتر شرایط در سوریه را نمی پذیریم. ما توافق داریم که همه طرف ها درخواست هایی دارند اما کشتن زندانی ها یک اصل مبنایی نیست.

شیخ حمد همچنین از دولت های عربی خواست که با توجه به بن بست میان قدرت های بزرگ در شورای امنیت سازمان ملل درباره سوریه اقدام کنند و گفت: جهان عرب در کل باید حرکت کند و باید اقدام روشنی انجام گیرد.

وی ادامه داد: شورای امنیت مانعی حقوقی در برابر هر گونه مداخله روشن برای متوقف کردن آن چه در سوریه اتفاق می افتد، است و انتخابات امریکا نیز بر آن چه در حال حاضر رخ می دهد، سایه انداخته است.

وی افزود: برخی دولت های عربی هستند که فکر می کنند این (مداخله) ایده خوبی است در حالی که دیگر دولت ها در این رابطه خنثی هستند.