آرشیو دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱، شماره ۵۱۹۵
صفحه اول
۱

جهت توضیح درباره گروگان های ایرانی در سوریه؛ دعوت از سفرای سوریه، ترکیه و قطر به کمیسیون امنیت ملی مجلس

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: دعوت از سفرای کشورهای سوریه، ترکیه و قطر جهت شرکت در کمیسیون و توضیح در مورد مسائل گروگان های ایرانی در سوریه از مصوبات جلسه امروز کمیسیون بود.

حسین نقوی حسینی خاطرنشان کرد: وزیر امورخارجه کشورمان با حضور در جلسه امروز این کمیسیون گزارشی از نشست سه جانبه مصر پیرامون موضوع سوریه به سمع و نظر اعضای کمیسیون رساند. دکتر صالحی همچنین گزارشی پیرامون موفقیت های جمهوری اسلامی ایران در اجلاس جنبش عدم تعهد ارائه کرد. وی افزود: در ادامه جلسه کمیسیون امنیت ملی وزیر امور خارجه کشورمان به سوالات آقایی و دهدشتی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پیرامون علت عدم رعایت نزاکت دیپلماسی و عدم پیگیری جدی مسائل منطقه و گروگان های ایرانی و همچنین بازداشت ملوان های آبادانی توسط گارد ساحلی عربستان پاسخ داد. وی افزود: در مورد سوال اول نماینده سوال کننده از پاسخ های صالحی قانع شد. در مورد سوال دوم نیز وزیر امور خارجه کشورمان اظهار کرد: «هم اکنون گروه حقوقی و کنسولی جمهوری اسلامی ایران در عربستان به سر می برد تا مسائل بازداشت شدگان را دنبال کند و نتیجه آن بزودی اعلام خواهد شد.»

نقوی حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبات امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دعوت از سفرای کشورهای سوریه، ترکیه و قطر جهت شرکت در کمیسیون و توضیح در مورد مسائل گروگان های ایرانی در سوریه و دعوت از وزیر صنعت، معدن و تجارت جهت بررسی آخرین وضعیت مربوط به وظایف آن وزارتخانه در جلسه هفته آینده کمیسیون امنیت ملی بخشی از مصوبات جلسه روز یکشنبه کمیسیون بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بازدید اعضای کمیسیون ملی و سیاست خارجی از بندرعباس و جزایر سه گانه در دهه اول آبان ماه و بازدید از نیروگاه اتمی اراک از دیگر مصوبات این هفته کمیسیون، همچنین دعوت از گروگان های آزاد شده هلال احمر در لیبی و بررسی موضوعات مرتبط با آنان نیز با تصویب اعضای کمیسیون در دستور کار جلسات آتی قرار گرفت.