آرشیو دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱، شماره ۵۱۹۵
تولید
۷

دوره تنفس یکساله بازپرداخت تسهیلات واحدهای دامی زلزله زده

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: هم اکنون مبلغ 75 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه با دوره تنفس یکساله برای نوسازی اماکن و واحدهای دامی آسیب دیده از زلزله آذربایجان شرقی در حال پرداخت است.

محمد طالبی افزود: براین اساس برای احداث و نوسازی واحدهای دامی به هرکشاورز مبلغ پنج میلیون تومان تسهیلات با سود چهار درصد و دوره بازپرداخت طولانی مدت و تنفس یک ساله اعطا می شود.وی اظهار داشت: در حال حاضر بنیاد مسکن و شهرسازی علاوه بر ساخت مسکن، احداث واحدها و اماکن دامی بخش کشاورزی را نیز برعهده دارد.

مدیرعامل بانک کشاورزی تصریح کرد: بازپرداخت اقساط این تسهیلات با اتمام دوره ساخت و پس از یک دوره تنفس یک ساله انجام می شود.

وی افزود: هم اکنون دستورالعمل اعطای تسهیلات قرض الحسنه بانک کشاورزی برای احداث و نوسازی واحدهای دامی مناطق زلزله زده به استان آذربایجان شرقی ابلاغ شده و بدون وقفه در حال اجراست.

طالبی تاکید کرد:براساس مصوبه هیات دولت، مبلغ سه میلیون تومان تسهیلات بلاعوض از سوی دولت به کشاورزان آسیب دیده از زلزله آذربایجان شرقی اعطا می شود.وی اعطای تسهیلات بلاعوض را در راستای حمایت از کشاورزان آسیب دیده از زلزله موثر دانست و ابراز امیدواری کرد با اعطای تسهیلات قرض الحسنه و بلاعوض، بخشی از مشکلات کشاورزان و دامداران برطرف شود.گفتنی است در بیست و یکم مردادماه امسال زلزله ای به بزرگی 2/6 ریشتر استان آذربایجان شرقی و مناطق همجوار آن را لرزاند و خسارت هایی را برای ساکنان منطقه و بویژه 300 روستای شهرهای اهر، هریس و ورزقان بر جای گذاشت.