آرشیو دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱، شماره ۵۱۹۵
دانش
۹

خبر

رابطه بوتاکس و درمان بیش فعالی مثانه

پژوهش های جدید دانشکده پزشکی دانشگاه لویولاشیکاگو و موسسه ملی بهداشت نشان داد بوتاکس می تواند در درمان برخی زنان مبتلابه بی اختیاری ادرار موثر باشد. با توجه به این مطالعه، بوتاکس دو برابر دارو در حذف کامل علائم موثرتر است.

پژوهشی مشابه این پژوهش که سال گذشته انجام شده بود، نشان داده است بوتاکس توسط سازمان غذا و داروی امریکا (FDA) برای درمان بی اختیاری ادرار در بیمارانی که دارای شرایط عصبی هستند تایید شده است.

بی اختیاری ادرار، نیاز شدید و ناگهانی به تخلیه مثانه همراه با تراوش غیر ارادی ادرار است.

معمولا آنتی کولینرژیک ها برای درمان عضله مثانه استفاده می شوند اما عوارض جانبی ناخوشایندی مانند یبوست، خشکی دهان و خشکی چشم به همراه دارند.

حدود 15 درصد زنان به بی اختیاری ادرار مبتلاهستند و احتمال این بیماری در زنان دو برابر بیشتر از مردان است.

کودکان نوپا با در دست داشتن اسباب بازی، تعادل بیشتری دارند

محققان دانشگاه پوردو امریکا دریافتند کودکان نوپایی که در حالت ایستاده، غیرقابل کنترل و لرزان به نظر می رسند، با در دست داشتن یک شی ء یا اسباب بازی به حالت با ثبات و قابل کنترل درمی آیند و این امر به علت برقراری تمرکز بر آن شیء اتفاق می افتد. به گفته دکتر «لارا کلاکستون»، گرچه قسمت بالاتنه کودکان سنگین است و سیستم عصبی و عضلانی آنها هنوز بالغ نشده، این پژوهش نشان می دهد کودکان در حالت ایستاده و بویژه زمانی که شیئی در دست دارند بیشتر قابل کنترل هستند.